הונאת ענק

הבטיחו "טכנולוגיה חדשנית" - ועקצו משקיעים במיליונים

חמישה חשודים, בהם בן של רמטכ"ל לשעבר, שהקימו חברות קש ובאמצעותם הונו משקיעים בעולם בכ-120 מיליון שקלים נעצרו היום בפשיטה משטרתית, ויובאו להארכת מעצר (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

משטרת ישראל עצרה הבוקר (שני) חמישה חשודים בפרשייה שבמרכזה מיזם הונאה בינלאומי, במסגרתו הונו החשודים עשרות משקיעים מהארץ ומחו"ל, בסכום של כ-120 מיליון שקלים. בין החשודים: בנו של רמטכ"ל לשעבר

מדובר בחקירה סמויה שניהלו חוקרי יאח"ה במשך למעלה משנה, בשיתוף כונס הנכסים הרשמי (כנ"ר), פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי של פרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב.

במהלך החקירה נאספו ראיות לכאורה לביצוען של עבירות הלבנת הון, עבירות מס קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על חוק מע"מ, עבירות על חוק חדלות פירעון ושיבוש הליכי חקירה.

היום, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 על בתיהם של החשודים, עצרו אותם, ביצעו חיפושים ותפסו ממצאים רלוונטיים לחקירה.

מחומר החקירה עד כה, עולה כי החשודים יצרו מצג שווא, אותו הציגו בפני המשקיעים, בדבר טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך ("משנות עולם" - כלשונם), המצויה בשלבים מתקדמים של פיתוח ועם פוטנציאל מכירות והשאת רווחים גדולים.

באמצעות חברות קש שהקימו החשודים, בארץ ובחו"ל, הם העבירו את כספי המשקיעים לחשבונות בנק שונים, הלבינו אותם ועשו בהם שימוש לצרכיהם הפרטיים.

בהתאם לצורכי החקירה יובאו החשודים לביהמ"ש השלום בראשל"צ לדיון בהארכת מעצרם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר