מחקר חשוב!

מחקר חדש: האם זה מסוכן להיות 'פדלאה'?

כמה שעות ביום אתם יושבים? מחקר חדש בדק אם עבודה בישיבה למשך שעות ארוכות עשויה להיות מסוכנת. התשובה פחות מפתיעה, אך מסתבר שיש מה לעשות (חדשות בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ככל שהעולם מתקדם, העובדה הפיזית מפנה את מקונה לעבודה במשרדים. העובדים יושבים מול המחשב וכמעט שאינם מניעים את גופם. מחקר חדש בדק עד כמה מסוכן לשבת שעות ארוכות ביום, והאם יש מה לעשות.

הסקר שפורסם ב-JAMA Cardiology, בדק קבוצה של כמאה אלף בני אדם מ-21 מדינות שונות, בתקופה של כ-11 שנים. מתוצאות הסקר עולה כי אנשים שיושבים בין 6 ל -8 שעות ביום נמצאים בסיכון של עד 13% ללקות בהתקף לב ואף למות בגיל צעיר. אנשים שישבו מעל 8 שעות ביום היו אף בסיכון של מעל 20%.

חשוב לציין כי החוקרים הקנדיים גילו חלוקה נוספת ומשמעותית, לפיה אנשים שביצעו פעילות גופנית משמעותית היו בסיכון נמוך יותר להתקף לב ומחלות מאנשים שאינם נוהגים לקיים פעילות גופנית מחוץ לשעות העבודה. מהמחקר עלה כי האנשים שמשלבים בשגרת יומם פעילות גופנית משמעותית, הסיכון ללקות בהתקפי לב עמד על כ-17%, לעומת האנשים שיושבים שעות ארוכות ביום ולא מקיימים כל פעילות גופנית, שבקרב קבוצה זו עמד הסיכון על נתון גבוה במיוחד - 50%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר