מלחמת ציוצים

בליכוד מאיימים: היועמ"ש תפוטר בבחירות

לאחר חוות דעת משפטית שייתכן ותאפשר מינוי רמטכ"ל לפני הבחירות, ח"כ קיש איים כי במידה והיועמ"ש, בהרב-מיארה, תאשר מינוי כזה היא תועבר מתפקידה אחר הבחירות (פוליטי)

גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המאבק על מינוי הרמטכ"ל: היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר, הגיש היום (ראשון) ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה חוות דעת לפיה "ניתן לאפשר בנסיבות העניין להמשיך בתהליך מינוי הרמטכ"ל גם בתקופת הבחירות". בתגובה, חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד איים בציוץ בטוויטר: "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר- המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה וכלפי מעמדה. רק יועמ"שית 'מטעם' תאפשר זאת. לכן, במידה ותפעל כך, היא תוחלף מיידית שנחזור לשלטון".

על הציוץ הגיב חשבון הטוויטר הרשמי של מפלגת 'יש עתיד', שרשם: "אז זהו, שלא תחזרו לשלטון". גם שר המשפטים גדעון סער, צייץ בתגובה "גנגסטריזם". בתשובה כתב לו קיש "ברור גדעון, לכם הכל מותר".

גם חבר הכנסת מהליכוד שלמה קרעי, הצטרף לחגיגה וכתב בטוויטר על היועמ"שית: "תאפשר, לא תאפשר, היא תוחלף בכל מקרה. כך גם כל מינויי ממשלת ההונאה. זה יקרה בקרוב בעזרת השם".

מטעם משרד הביטחון נמסר, כי לחוות הדעת המשפטית צורפו סקירה מבצעית מסווגת של צה"ל על אודות אתגרי מערכת הביטחון וסקירה מדינית מסווגת של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון על אודות האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים כעת בפני מדינת ישראל. כעת, בהרב-מיארה תידרש להכריע סופית אם לאפשר לשר הביטחון בני גנץ להמשיך בהליך המינוי.

כזכור, לפני כשבועיים, בהרב-מיארה קבעה כי גנץ לא יוכל להמשיך בהליך מינוי הרמטכ"ל בתקופת הבחירות, וגם בימים שקודמים לה. "בתקופת בחירות, יש להימנע ממינויים בכירים שאינם במסגרת הליך תחרותי, אלא אם קיים צורך חיוני באיוש מיידי של המשרה באופן קבוע ולא ניתן למצוא פתרון סביר והולם", הדגישה היועמ"שית שייתכן ושינתה את דעתה.

ההודעה של היועמ"שית הגיעה אחרי הקריאה של מפלגות האופוזיציה למנוע מינוי רמטכ"ל בהליך מזורז בעת בחירות. בפנייה ליועצת המשפטית לממשלה קראו ראשי הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה, "לעצור מיד מחטפים ומינויים בתקופת ממשלת המעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר