זעם מצטבר

"גונבים לנו את הכסף": אברכים ממודיעין עילית פרצו לדירות שרכשו

תושבים חסידים ממודיעין עילית טוענים כי אינם מקבלים טופס 4 לדירתם בעקבות סירובם לוותר על כספים שהעבירו לעירייה לטובת שטח פיתוח • העירייה: "ביצוע עבודות הפיתוח והתשתיות במתחם הינו באחריות היזם בלבד" (חרדים)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
תושבים נכנסים לבניין (צילום: באדיבות המצלמים)

זעם בקרב תושבים במודיעין עילית על העירייה: קבוצה מקהילת באיאן שרכשה לפני כשמונה שנים קרקע בעיר מודיעין עילית נאלצו לפרוץ אל הבתים שרכשו, לאחר שלטענתם אינם מקבלים טופס 4 מחמת סירובם לוותר על כספים רבים שהעבירו לעירייה לטובת פיתוח שטח, כפי שסיכמו.

לטענת הרוכשים, בעת הרכישה דרשה עיריית מודיעין עילית פיתוח שטח על חשבון הקבוצה, שאותה תבצע העירייה. "כל חבר שרכש דירה העביר סכום כסף לקבוצה עבור פיתוח שטח", מספר אחד מרוכשי הדירות ל'כיכר'. "הנהלת הקבוצה העבירה את הכסף לעיריית מודיעין עילית בכדי שהיא תבצע פיתוח שטח כמסוכם. אלא שנכון להיום עיריית מודיעין עילית אינה נותנת כבר כמעט שנה טופס ארבע לקבוצה כי היא לא ביצעה את הפיתוח שטח".

לדברי הרוכש, "העירייה דורשת כעת חתימה מכל הרוכשים שהם מוותרים על פיתוח שטח, ורק אם כולם יחתמו הם יחתמו על טופס ארבע".

הרוכש מוסיף: "האברכים המסכנים משלמים גם שכירות וגם משכנתא והם כמובן לא מוכנים לחתום על גניבת כספם על ידי עיריית מודיעין עילית. מחוסר ברירה הם פרצו לדירות באמצע הלילה כגנבים".

תושב נוסף מספר: "אני נאנק בסיפור הזה בגלל עיכובים שהעירייה תקעה כמקלות לגלגלים. עד שהדירות מוכנות, הפיתוח לא מתקדם. העירייה משנה לנו תכנית וזה לא זז. לא הייתה לנו ברירה ופרצנו את המקום".

"לא מוכנים לחתום על גניבת כספם". הפריצה לדירות

בעיריית מודיעין עילית מגיבים: "מדובר במתחם של יזם פרטי, בו הרשות המקומית אינה בונה את המבנים ואינה רשאית לבצע את עבודות הפיתוח אשר נקנו ע"י קבוצות רכישה מיזם פרטי", אומרים בעירייה. "ביצוע עבודות הפיתוח והתשתיות במתחם הינו באחריות היזם בלבד, כפי שמופיע בהסכם הפיתוח".

לדברי העירייה, "מנהלי הקבוצה ביקשו להבטיח שהיזם ישלים את עבודות הפיתוח, ועל כן ביקשו מהעירייה להפקיד בעירייה ערבות בנקאית סכום קטן מכלל הסכום שקבוצת הרכישה שילמה ליזם עבור ביצוע כלל עבודות הפיתוח, אשר ישמש כביטחונות באם העבודות לא יבוצעו על ידי היזם וחלקו ישמש בנוסף כערבות לשנת בדק לאחר קבלת טופס 4 ושחרור או הפחתת הערבות יבוצע רק לאחר אישור מנהלי קבוצת הרכישה.

"נכון להיום, לאחר אישור מנהלי קבוצת הרכישה, הופחתו כ-50 אחוזים מהערבות. למרות המצב האבסורדי הנמשך שנים בו טרם בוצעו ולא הושלמו עבודות הפיתוח במתחם, כגון כבישים, תשתיות חשמל, תאורת רחוב, מדרכות, תשתיות מים וביוב ואישור כיבוי אש,

"לנוכח סבלם הממושך של האברכים, הציעה העירייה למנהלי קבוצת הרכישה כי אם הרוכשים יבקשו לקבל טופס 4 על אף שהם מודעים למצב בשטח וחוסר הפיתוח שהם ראויים לקבל מהיזם, יקבלו כבקשתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר