אירוע מרגש

לראשונה מפרוץ המלחמה: ברית בציון 'בעל התניא'

לראשונה מאז פרצה המלחמה באוקראינה, סמוך לשקיעה, התקיימה ברית מילה ראשונה בציונו של בעל התניא בהאדיטש בהשתתפות מניין מצומצם בעיירה האוקראינית הקטנה (חרדי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

שמחה גדולה בעיירה האדיטש: לראשונה מאז פרצה המלחמה באוקראינה אחר הצהריים (חמישי) התקיימה ברית מילה בציון 'בעל התניא'.

התינוק, שזכה לשם נתנאל נולד להוריו הרב דניאל הגר ורעייתו יעל המתגוררים בעיירה מזה כשנה וחצי. הרב דניאל הוא המשגיח של חדר האוכל הגדול והמרווח במתחם שבימים כתיקונם אירח אלפי יהודים דבר חודש בחודשו ובתקופת המלחמה מארח כמה מאות מידי חודש – בעיקר של יהודים מהעיירות הקטנות בסביבה הבאים לשפוך במקום את לחשם וכן של מבקרים מהערים הגדולות קייב, חרקיב ודנייפרו, או של מבקרים מרחבי העולם שלא מוכנים לוותר על הגעתם למקום הקדוש. השניים לא עזבו את אוקראינה מפרוץ המלחמה, והם מתפעלים במסירות נפש של ממש את המתחם.

בשל המלחמה באוקראינה, כיום אין מוהל קבוע, לכן הובא במיוחד מוהל מחוץ למדינה. מי שהתגייס לעניין היה הרב שניאור זלמן דייטש, שליח חב"ד האמון על ניהול המתחם שיצר קשר עם איש החסד מקייב ר' הלל כהן וביקש את עזרתו.

השניים יצאו מבודפשט בדרך היבשתית, לנסיעה שארכה 17 שעות ו-55 דקות והגיעו למקום שעה קלה לפני השקיעה. "כמעט ולא עצרנו לרגע מחשש שנתקע במחסומי דרכים ובדרכים המשובשות ונגיע למקום אחרי השקיעה, והתינוק לא ימול חלילה ביום השמיני" סיפרו האחים כהן.

הרב דייטש אומר: "אין ספק כי זכותו של 'בעל התניא' עמדה למשפחת הגר לזכות להכניס את בנם, הרך הנולד, בבריתו של אברהם אבינו ע"ה ביום השמיני למילה, למרות הסיכונים והתקלות הרבות בדרך. אנו תפילה כי יזכו לגדלו לתורה, חופה ומעשים טובים מתוך הרחבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר