שוברת שתיקה

נעמה יששכר בריאיון: ידעתי שהכל משחק מכור מראש

העצורה הישראלית המפורסמת שישבה בכלא רוסיה ושוחררה בידי נתניהו, החליטה לשבור שתיקה ולספר על הרגעים הקשים בתא המעצר הרוסי ועל המחשבות הקשות (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נעמה יששכר בחזרתה הביתה (צילום: פלאש 90)

נעמה יששכר, הישראלית ששוחררה מהכלא הרוסי, לאחר עשרה חודשי מאסר בהתערבות מיוחדת של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, החליטה לשבור שתיקה. בראיון ל-NBC, היא מספרת על המעצר שתפס אותה מופתעת, על תנאי המעצר הקשים, ועל הדרך שבה היא הצליחה להעביר את הזמן בכלא הרוסי.

יששכר, שעברה בטיסת מעבר ברוסיה, נתפסה בידי הרשויות ברוסיה עם כ-9 גרם של סמים ונלקחה למעצר. לטענתה היא לא הבינה את השפה ורק לאחר מכן היא הבינה שהיא הודתה בטעות באחזקת כמות של סם לצריכה פרטית. בסופו של דבר האישום כלפיה השתנה לאשמה של הברחת סמים, ובית המשפט הרוסי הטיל עליה שבע וחצי שנות מאסר.

כעת החליטה יששכר לחשוף את הגירסה שלה בו היא טוענת שכל המשפט היה מבויים: "ידעתי שהכל שקר, ידעתי שאני לא אהיה בכלא שבע שנים" היא אומרת, "ידעתי שאני חלק ממשחק. השלטון ברוסיה אמר לשופטים מה לעשות".

בראיון מספרת יששכר גם על תקופת המאסר: "הייתי יושבת בתא המעצר ומציירת ציורים ולמדתי רוסית בכדי להבין טוב יותר את התגלגלות המשפט שלי".

יששכר בדרך לישראל, במטוס ראש הממשלה (צילום: מתוך @ariel_elharar_ בטוויטר)

היא חלקה תא אחד עם 40 נשים נוספות, ויצאה ממנו למשך שעה ביום בלבד. המים שבכיור היו בטעם נורא והיא נאצלה לבקש מאנשים שיביאו לה מים מבחוץ. גם כשהיא כבר יצאה מתאה, היא נאלצה ללכת עם ידיים מאחורי הגב.

יששכר שכותבת כעת ספר על תקופת מאסרה, החליטה לשבור את השתיקה בשל מעצרה של הכדורסלנית האמריקנית בריטני גריינר, שנעצרה בעבירה דומה.

בראיון היא קראה לגריינר לשמור על אופטימיות, ולראות את היופי שבכל יום למרות מצבה הקשה. היא סיפרה על הפרדה שהיא ביצעה בין הסוהרים לרשויות, כשהיא הבינה שלמרות שהרשויות כלאו אותה על לא עוול בכפה, הסוהרים ממלאים את תפקידם ולא קשורים לעוול שנגרם לה.

יששכר הוסיפה וסיפרה ל-NBC על משפט שהיא שמעה בעבר והוא החזיק אותה בשעות הקשות: "זה היה ציטוט שאמר שאם אתה לא יכול לשנות שום דבר אחר, אתה יכול לבחור לשנות את דעתך. זה היה כל כך פשוט", היא אומרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר