הצנזורה אישרה

כעת הותר לפרסום: צה"ל עושה שימוש במל"טים בפעילות מבצעית בשטחי אויב

אחרי עשרות שנים שבהן נאסר להזכיר את הדבר, אישרה היום הצנזורה הצבאית לפרסם כי במהלך פעולות מבצעיות בשטחי אויב עושה צה"ל שימוש בכלי טיס בלתי מאוישים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מל"ט, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הצנזורה הצבאית הסכימה הערב (רביעי) לפרסם כי צה"ל משתמש במל"טים חמושים לצורך תקיפות צבאיות בשטחי אויב. כך לדוגמה, אתמול, עשה צה"ל שימוש במל"ט הרמס 450 במהלך תקיפת עמדת 'חמאס' בצפון רצועת עזה.

עד עתה, במשך עשרות שנים, אסרה הצנזורה לפרסם על שימוש הצבא בכלי טיס בלתי מאוישים, על אף שהצבא עשה שימוש בהם לעיתים תכופות. הפרסומים בנושא הגיעו מכלי תקשורת זרים. כעת, כאמור, זה משתנה.

בהודעת הצנזורה נאמר כי "בתום עבודת מטה, במהלכה בחנה הצנזורה את תחום המל"טים התוקפים בצורה מעמיקה ועניינית, נמצא כי אין מניעה לפרסם את השימוש שמבצע צה"ל במל"טים תוקפים במסגרת פעילותו המבצעית. זאת מבלי להביא לפגיעה ביכולות מבצעיות או בשיטה מבצעית של צה"ל".

עוד הוסיפו כי "ככל שיש גורמים אשר ירצו להגיש כתבות מן העבר, שתוקנו ו/או נפסלו, לבחינה מחודשת של הצנזורה, מוזמנים לעשות כן".

אתמול, בשעת צהרים, כפי שדווח ב'כיכר השבת', תקף צה"ל עמדה צבאית של חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי לעבר יישובי העוטף שהתבצע מספר שעות קודם לכן. כעת ניתן לפרסם רשמית כי התקיפה התרחשה באמצעות שימוש במל"ט הרמס 450.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר