ההרתעה נשחקה

החשש מהסלמה - עוטף עזה בסגר כבר שלושה ימים

הג'יהאד האסלאמי אינו הארגון הגדול ברצועה, אך למרות זאת - ישראל מתוחה ממצב בו יפתח בירי צלפים או נ"ט, כסימן להסלמה, ומכילה הגבלות על אזרחיה, שמתחילים לאבד סבלנותם (ביטחוני)

משה מנס | כיכר השבת |
כבישי עוטף עזה סגורים (צילום: פלאש 90)

פיקוד הדרום של צה"ל החליט אמש (רביעי) שגם היום, הכבישים בחלק נרחב מעוטף עזה יהיו סגורים, זה היום השלישי ברציפות, בעקבות פעולת כוחות צה"ל, ימ"מ ושב"כ ביום ראשון, שהובילה למעצרו של מנהיג הג'יהאד האסלאמי בג'נין, באסם א-סעדי.

תושבי האזור, שעבורם מדובר בסגר מלא כמו במבצעים צבאיים שהתרחשו בעבר הלא רחוק מול ארגוני הטרור בעזה, מכילים את ההגבלות מחד, אך זועמים על אובדן ההרתעה של צה"ל, שמפחד מפעולת ארגון קטן בהרבה מחמאס, וכופה סגר בבתים על אף שלא נורתה ירייה אחת לשטח ישראל.

אחת מתושבות עוטף עזה תקפה בשיחה עם 'חדשות 12': "זה צעד חכם, מניעתי, אבל זהו - אנחנו צריכים להרתיע אותם. לא אנחנו צריכים לפחד להגיע הביתה, הם צריכים לפחד. אנחנו כרגע צריכים להיות בשגרה, והם צריכים להיות סגורים בביתם". קצין ביטחון באחד מיישובי עוטף עזה אמר ל-'Ynet' כי "מדובר במצב מורכב שלא נתקלו בו בעבר. למעשה אנחנו בכוננות שיא ועובדים במתכונת חירום, אבל בפועל שקט ומתוח. זה מצב לא נעים, אבל צריך כאן הרבה מאוד סבלנות".

יש לציין כי אמש פרסמה קבוצת רעולי פנים, המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי, סרטון המאיים על אזרחי ישראל: "כוחות הכיבוש הציוניים ביצעו פשע מתועב כשהסתערו על מחנה הגיבורים שלנו ופשטו על ביתו של השייח' בסאם אל-סעדי ותקפו אותו ואת משפחתו. מול המתקפה הפושעת הזו על אחד מסמלי עמנו הפלסטיני - לא נעמוד בחיבוק ידיים. התגובה שלנו תהיה כגודל הפשע שבוצע", איימו.

בינתיים בישראל כבר מתחילים לאבד את הסבלנות, ודוחקים בחמאס - הארגון האחראי על המתרחש ברצועה - לכפות רגיעה על הג'יהאד האסלאמי, אחרת "המשוואה תשתנה", בפעולות ראשוניות כגון לחץ כלכלי. שר הביטחון בני גנץ כבר הכריז כי "ישראל ערוכה לכל תרחיש", כלומר: גם למבצע צבאי.

שר הביטחון גנץ והרמטכ"ל כוכבי בסיור באוגדת איו"ש, השבוע (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

הכבישים שיישארו חסומים גם היום הם כביש 4 לכיוון דרום מצומת זיקים לצומת יד מרדכי; כביש 34 מצומת יד מרדכי לצומת ניר עם בשני הכיוונים; וכביש 232 מצומת ניר עם לצומת סעד בשני הכיוונים. חוף זיקים ישאר גם הוא סגור, כך גם הכניסה והיציאה מיישובי חבל שלום והחלוציות דרך כביש 232. באשר לתחבורה הציבורית באזור עוטף עזה, תנועת הרכבות בין אשקלון לנתיבות לא תחודש לפי שעה ופעילות קווים 10 ו-12 של "דן בדרום" ו-495 של חברת "גלים" הוקפאה גם היא, עד להודעה חדשה. הרשויות המקומיות באזור החליטו יחד כי הקייטנות, החינוך בלתי פורמלי ושאר פעילויות הקיץ באזור העוטף תתקמיינה כרגיל, אבל בקרבת מרחבים מוגנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר