בדרום כועסים

3 ימי הגבלות בעוטף עזה • לפיד: "יש התרעה קונקרטית"

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח עם ראשי רשויות מאיזור עוטף עזה ואמר כי ההגבלות לא יימשכו זמן רב והוסיף כי יש התרעה המצדיקה את ההגבלות • כוכבי סייר בעוטף ונפגש עם שר הביטחון (צבא)

משה מנס | כיכר השבת |
החסימות בעוטף עזה (צילום: פלאש 90)

המתיחות בדרום נמשכת: ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח היום, היום השלישי למגבלות באיזור העוטף עם ראשי רשויות בעוטף עזה.

לפיד הבהיר לראשי הרשויות כי הוא מבין את הקושי בהגבלות והוסיף ואמר כי הוא "לא אאפשר למצב הנוכחי להימשך עוד זמן רב".

עוד אמר לפיד כי "יש התרעה קונקרטית. אנחנו מנסים למנוע את הפיגוע ומנסים לעשות הכול כדי שזה לא ייקח עוד זמן רב".

דובר צה" מסר מאוחר יותר כי כחלק מהיערכות צה"ל ובהתאם להערכת המצב, הוחלט על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים לטובת הגברת המוכנות.

ככל הידוע, אוגדת עזה תוגברה לבינתיים בכוחות ארטילריה, הנדסה, חי״ר, שריון וכוחות מיוחדים. בשלב זה לא קיימת פקודת עוצר יציאות, אך הוחלט שחלק מהכוחות ישארו בגזרה.

לצד זאת, מוקדם יותר היום (חמישי) קיים שר הביטחון בני גנץ יחד עם הרמטכ"ל כוכבי, ראש השב"כ, מנכ"ל משרד הביטחון ובכירים נוספים.

כוכבי בסיור בעוטף היום (צילום: דובר צה"ל)

תושב היישוב נתיב העשרה אמר ל'חדשות 12' כי "את הניצחון שלהם הם כבר השיגו, הם לא צריכים לירות. בתוך המושב כל אזור החממות סגור, וצריך להבין - זו לא מכולת שאתה סוגר ופשוט לא עובד. אלה צמחים שצריך להשקות ולטפל בהם. חוזים עם חברות. הפגיעה יכולה להיות אנושה. נניח שיפצו אותי ב-100% - בשנה הבאה כבר לא יעשו אותי חוזים, אז איך אתפרנס?".

עוד אמר: "זו הפעם הראשונה בחיי שחשבתי שאולי זה לא המקום שלי. לחיות בחוסר ביטחון ובחוסר שייכות אני יכול גם במקומות אחרים. מעולם לא העליתי על דעתי שאגיד את זה אבל אני חושב שאיבדנו את הדרך, אנחנו רק מתגוננים. אני חלילה לא מזלזל בחיי אדם, אבל קצת שכחנו שהתפקיד של הצבא זה להגן עלינו ולא אנחנו עליו".

מפקד אוגדת עזה, תת אלוף נמרוד אלוני אמר כי "הכוחות באוגדת עזה נמצאים בימים האחרונים בכוננות גבוהה. אנחנו מזהים כוונות של הג׳יהאד האיסלאמי לממש פיגועים כנגד תושבי העוטף וחיילי צה״ל, ולכן פרסנו חסימות לכל רוחב הגזרה.

החסימות ימשכו ככל שיידרש. בטחון התושבים קודם לכל. לצד מאמצי ההגנה אוגדת עזה קולטת כוחות לעימות אפשרי עם הג׳יהאד האיסלאמי בהתאם להערכת המצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר