סערת משה סעדה

המבקר יבחן האם יש להוציא את מח"ש מהפרקליטות

אנגלמן יפרסם בעוד כחצי שנה דו"ח על היחידה לחקירות שוטרים, בעקבות דברי סגן ראש מח"ש, שסיפר על התנהלות קלוקלת של המעורבים, כאשר על הפרק גם שאלת שינוי מיקומה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
משרדי מח"ש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בוחן בשנה וחצי שחלפה האם הדרך הנכונה לרפא את מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים; ק"ר) מבעיותיה היא להוציא אותה מידי פרקליטות המדינה ולהשימה במקום אחריות אחר. במסגרת הבדיקה הוקם צוות שחוקר האם ישנם ניגודי עניינים בכך שמח"ש כפופה לפרקליטות. כך פורסם הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום'.

לפי הדיווח, אנשי מבקר המדינה הגיעו בחודשים האחרונים לביתו הפרטי של סגן ראש מח"ש לשעבר, משה סעדה, כדי לאסוף מסמכים הנוגעים לפרשיות שעלו לכותרות והיו באחריות מח"ש, כגון מות יעקוב אבו אל-קיעאן באירועי אום אל-חיראן ועוד. סעדה הוא האיש שעלה לכותרות בשבועות האחרונים בעקבות דבריו המפורטים ב'חדשות 12', בהם חשף - לשיטתו - התנהלות לא מקצועית, ספק אסורה, של בכירים במערכת אכיפת החוק והמשפט, בהם המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן.

הדו"ח, שעתיד להתפרסם בעוד כחצי שנה, יכלול את התייחסות הנהלת מח"ש ופרקליטות המדינה לטענות שיעלו ממנו, ועבודתו החלה בעקבות מכתב שנשלח למבקר המדינה לפני כמעט שנתיים ע"י בכיר אחר במח"ש, ראש זרוע החקירות ביחידה, דובי שרצר, הנחשב מקורב אל משה סעדה, בו תקף את קרן בר מנחם, ראש מח"ש.

"מחמת העובדה כי סוכלה הכוונה להקים את הוועדה לבדיקת התנהלות המחלקה לחקירת שוטרים, ומאחר שמתחייבת בדיקה לאור התנהלות פסולה ונפסדת של פרקליטות המדינה על ארגוניה, אבקש להביא לידיעת אדוני את החומרים שיפורטו להלן, וזאת באין גורם אחר היכול להידרש לעניין ומחמת החשיבות הציבורית של העניין בכלל ומח"ש והתנהלותה בפרט. פנייתי זו כוללת תכתובות פנימיות וחומרי חקירה המדברים בעד עצמם", כתב שרצר לאנגלמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר