הטרגדיה הקשה בצה"ל

משפחת פיטוסי: "אין כעס על היורה, האמונה מצילה אותנו"

שעות אחרי הריגתו הטראגית של לוחם צה"ל בן ה-20, שמשפחתו עלתה מצרפת לארץ: בני המשפחה קוראים לעם ישראל להיות "באחדות", מצהירים שאין בליבם על היורה ומספרים כי מה שמציל אותם זו האמונה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
משמאל: פיטוסי (צילום: צה"ל)

הלווייתו של סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל, לוחם בחטיבת כפיר, בן 20 מנתניה, שנהרג הלילה מירי כוחותינו בסמוך לעיר טול-כרם במרחב התפר, בחטיבה המרחבית מנשה, תתקיים היום בשעה 18:00 בערב. אחותו של נתן בדרכה לארץ.

קרוב משפחתו של החייל סיפר ל-N12 כי לבני המשפחה אין כעס על החייל שירה, בטעות. לדבריו, "הם מרחמים עליו ואוהבים אותו, אין לי ספק שהם ירצו להפגש איתו".

עוד סיפר לחדשות 12: "המשפחה מסודרת, מתוקתקת. ציוניים. עזבו את הכול בצרפת, היה להם שם הכול והם באו לארץ. אין סיבה שילד כזה ילך, אין סיבה. מה שמציל אותם זה שיש להם אמונה גדולה. זאת הזדמנות לכל עם ישראל להיות באחדות, אנחנו לא שווים כלום בלי זה. המשפחה הזאת למופת, כולנו ערבים זה לזה. שאלוהים ישמור אותנו".

כזכור, לוחם צה"ל הודיע הלילה כי במהלך התקרית המבצעית ליד טול כרם נהרג פיטוסי. הוא הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

בעקבות האירוע, נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית בנושא. בסיום החקירה, הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית. הודעה נמסרה למשפחתו של הלוחם. "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה", נמסר מדו"צ.

מחקירה ראשונית עולה כי החייל שנורה עזב את העמדה בה שהה, וכשחזר חברו זיהה אותו כחשוד כמחבל וירה לעברו שני כדורים. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים 'מאיר', שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בשעה הראשונה לתקרית בצה"ל דיווחו כי מדובר בפיגוע ירי, אך מהר מאוד התברר גודל הטרגדיה כאשר החיל נורה על ידי חברו.

התקרית החריגה והקשה התרחשה בזמן שצה"ל נמצא בכוננות גבוהה על רקע פיגוע הירי שהתרחש שלשום (מוצאי שבת) בעיר העתיקה בירושלים, פיגוע בו נפצעו מספר אזרחים בניהם שניים באורח קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר