סערת 'סנפרוסט'

בתנובה מתנצלים ואומרים: "לוקחים אחריות מלאה"

משרד הבריאות הגיע לביקורת פתע במפעל 'סנפרוסט' של חברת תנובה לאחר תלונות על חלקי חיות במוצרי המותג | מנכ"ל תנובה התנצל בפני הלקוחות (צרכנות)

בני סולומון | כיכר השבת |
מותג סנפרוסט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במשרד הבריאות עדכנו כי מוקדם יותר היום (שני) הגיעו לביקורת פתע במפעל המותג 'סנפרוסט' של חברת תנובה לאחר דיווח על הימצאות חלקי חיות בחלק ממוצרי המותג.

פקחי משרד הבריאות הגיעו למקום זמן קצר יחסית לאחר הפעם הקודמת בה ביקרו במפעל - לאחר גילוי חלק של עכבר באחד ממוצרי המותג.

משרד הבריאות עדכן כי "במהלך הבקרה שהתקיימה היום נבחנו ונבדקו תהליכי הייצור והאריזה במפעל לרבות תיעוד ומסמכים ובדגש על האמצעים האמורים להפחית ולטפל בהמצאות ונוכחות גופים זרים מן החי במוצרים.

במהלך הבקרה עלו ממצאים ונקודות לשיפור לכל אורך שרשרת התהליך אשר יועברו למפעל בכתב להתייחסות ולטיפול. נציין כי הארוע עדיין בתחקור והמפעל נעזר במספר מומחים לבחינה מחודשת של תהליכי הייצור, הבקרה ואבטחת האיכות."

אייל מליס, מנכ"ל תנובה התנצל על הכשלים ואמר כי החברה לוקחת אחריות מלאה ותפצה בזיכוי כפול לרוכשי השעועית - אך לא האפונה.

בסנפרוסט אמרו כי "בהמשך להודעת הריקול ממוצאי שבת, ובעקבות ממצאים של גופים זרים במספר שקיות של שעועית ירוקה, היא עוצרת את שיווק כל מוצרי השעועית לחנויות בשבוע הקרוב ובנוסף תאסוף מהחנויות את כל מוצרי השעועית הירוקה והצהובה (גם אלה שאינם חלק מהריקול שהחל אתמול). החברה מתנצלת על אי הנעימות שנגרמה ללקוחות, ומוסרת כי איסוף כלל מוצרי השעועית, נעשה מתוך אחריות ומחויבות כלפי הלקוחות, ולא בשל חשש מסיכון בריאותי."

אייל מליס, מנכ"ל תנובה, מסר כי "אנו מתנצלים בפני הלקוחות והצרכנים ולוקחים אחריות מלאה. אנו בוחנים ביסודיות את בקרות איכות המיון במפעל, בסיוע מומחים מחו"ל. על סמך חוות דעת מקצועית סברנו שאין סיכון בריאותי לציבור. קיבלנו את הוראת משרד הבריאות לבצע ריקול ביום שישי האחרון, הודענו עליו כבר בשבת, והתחלנו בביצועו אתמול, בבוקר יום ראשון. אנו מזמינים צרכנים המחזיקים מוצרי שעועית של סנפרוסט, לפנות אלינו ולקבל זיכוי כפול, לרכישת מוצרי סנפרוסט. הלקוחות מוזמנים לפנות למוקד שירות הצרכנים של סנפרוסט בטלפון 1-800-282-844 לקבלת שוברי הזיכוי".

עוד נכתב בתגובת המפעל כי "מפעל סנפרוסט הוא מהמתקדמים בתחומו בעולם בתחום הירקות הקפואים. המפעל אשר פועל במגדל העמק הוקם בשנת 1970, הוא מבוסס על חקלאות מקומית ועובדים בו כיום 270 עובדים, כולם תושבי הפריפריה. מדי שנה עוברים במפעל כ-7,000 טון שעועית טרייה מחקלאות ישראלית, המהווה 5 מיליון שקיות שעועית בשנה.

סנפרוסט רואה חשיבות עליונה בבטיחות המוצר, ומשקיעה רבות הן בתהליכי הייצור והן בתהליכי בקרת האיכות. החברה מודיעה על שורת צעדים לשיפור בקרת האיכות של המפעל בטווח המיידי ובטווח הרחוק: החברה תכפיל את כח האדם בקווי השעועית, ותבצע מיון מחדש של מלאי השעועית אשר נמצא במפעל, באופן ידני ובאופן אוטומטי. בנוסף ימונה גורם חיצוני בכיר, לבדיקת תהליכי האיכות ולליווי ביצוע האיסוף והמיון מחדש. החברה הודיעה גם על הבאת מומחים חיצוניים מחו"ל בתחום אבטחת האיכות, כאשר הראשון בהם יגיע השבוע. בנוסף החברה תתגבר גם את מערכות המיון האוטומטי האופטיות, אשר יגיעו למפעל בתוך מספר חודשים, בהשקעה של כ-2 מיליון שקל."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר