מתכחש למציאות?

פוטין טוען: "לא הפסדנו כלום באוקראינה. נצא מחוזקים"

נשיא רוסיה התייחס במהלך ועידה מיוחדת למצב המלחמה באוקראינה וטען כי הצבא הרוסי חזק ומשיג את מטרותיו במדינה (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

בעוד באוקראינה טוענים כי רוסיה איבדה 50 אלף חיילים, ובמערב מעריכים כי הרוסים איבדו 15 עד 20 אלף לוחמים, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס למלחמה באוקראינה מוקדם יותר היום (רביעי) וטען כי רוסיה "לא הפסידה כלום".

"לא הפסדנו דבר ולא נפסיד דבר. כל מה שאינו נדרש, שפוגע וכל מה שמונע מאיתנו להתקדם הלאה יידחה" השיב נשיא רוסיה במענה לשאלות ממנחה הכנס. "בנוגע למה שהשגנו, אני יכול לומר שהרווח המרכזי הוא חיזוק הריבונות שלנו, וזו התוצאה הבלתי-נמנעת שמתרחשת כעת. בסופו של דבר ארצנו תצא מחוזקת מבפנים".

בהמשך נאומו טען הנשיא הרוסי כי המערב פתח ב"קדחת סנקציות" ומדובר בהכרזת מלחמה כלכלית נגד רוסיה בניסיון "לשלול ממדינות אחרות את הריבונות שלהן ולשעבדה לרצונם."

בנוגע להסכם התבואה, במסגרתו הוסר מצור ימי בכדי לאפשר ייצוא של תבואה אוקראינית, אמר נשיא רוסיה כי הוא חושב שההסכם עליו חתמו נציגיו הופר על ידי המערב וכי המערב רימה את מוסקבה.

פוטין טען כי רק 3 אחוזים מהתבואה הגיעה באמת למדינות עניות והמערב למעשה ניסה להיטיב עם עצמו. בפינת בדיקת העובדות של ערוץ CNN נטען כי נשיא רוסיה שיקר ולמעשה 27 אחוזים מהתבואה הגיעה למדינות עניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר