40 יום של עינויים

הכיבוש הרוסי: תושבים מספרים על זוועות שביצעו החיילים

אחרי ההצלחה האוקראינית לכבוש מחדש שטחים נרחבים במחוז חרקיב, תושבי האיזור מעידים על התעללות קשה שנאלצו לחוות מצד החיילים הרוסים; "בזזו אותנו והכו שבויים מכות רצח", סיפרו התושבים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
שבויית מלחמה | תמונת אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ימים ספורים אחרי כיבוש ערים ויישובים שונים במחוז חרקיב, תושבים מיישובי האיזור מספרים לכלי תקשורת מרחבי העולם על הקושי לחיות תחת הכיבוש הרוסי - בחצי השנה האחרונה.

ארטיום, תושב העיר בלקלייה ששוחררה לפני פחות משבוע, סיפר כי אחרי שנתפס עם תמונה של אחיו הלבוש במדי צבא אוקראינה - נעצר ונחטף.

"כשהגענו למקום יכולתי לשמוע את צרחות הכאב והאימה מתאי מעצר אחרים" העיד לרשת BBC. "הכובשים (הרוסים צ"ב) רצו שכולנו נשמע את הצרחות ונפחד, אז הם כיבו את כל מערכת המיזוג והאוורור כדי שנשמע בבירור את צרחות האימה".

עוד סיפר: "הם עשו את זה בכוונה, כדי שכולם ישמעו את ההלם מהחשמל, הם עשו את זה בכל יום או יומיים - גם לנשים".

"עשו את זה גם לי. הם חייבו אותי להחזיק שני חוטי חשמל והתחילו לשאול שאלות, ככל שעניתי אמרו שאני משקר והגבירו את המתח החשמלי" העיד. "הם אמרו שאם אעזוב את חוטי החשמל אני גמור".

שוטרים אוקראינים העידו כי הרוסים נעלו בחדר המיועד לשני עצורים שמונה עצורים. שוטר העיד: "תושבי האזור פחדו לעבור ליד התחנה שהרוסים לא יחטפו אותם".

אמש פורסמו עדויות אחרות מהאיזור: "במקום שלא היו אנשים לשמור הם (הרוסים צ"ב) גנבו הכל" סיפר ולארי, תושב העיר לכתב CNN. "הם התנהגו כמו חזירים. חזירים מתנהגים וחיים טוב יותר".

עוד סיפר: "הגיע אליי תותחן רוסי שאמר לי שהוא הגיע להציל אותי מהנאצים. אמרתי לו שיראה לי נאצי אחד באיזיום".

במהלך ימי הכיבוש, כך מעידים תושבים נוספים, בזזו החיילים הרוסיים מכל הבא ליד - מכנסייה ועד בתי מרקחת, מה שהביא לעצירת כל השירותים העירוניים.

יחד עם זאת באוקראינה מדגישים כי העיר עדיין מסוכנת וחיילים אוקראינים סורקים את היערות באיזור העיר לאיתור חיילים רוסיים חמושים שכנראה מסתתרים בעקבות הכיבוש המהיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר