ההחלטה הדרמטית של פוטין

בישראל נערכים לעלייה גדולה מרוסיה בעקבות הגיוס החלקי במדינה

במשרדי החוץ, אוצר והקליטה יזמו דיון דחוף בעניין היערכות לקראת עליה גדולה ומאסיבית של עולים רבים מרוסיה, זאת בצל החלטתו של נשיא רוסיה פוטין על גיוס חלקי של 300 אלף חיילים לצבא הרוסי בניסיון להתקדם במלחמה באוקראינה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
עליה, ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

יממה אחרי החלטתו של נשיא רוסיה פוטין על גיוס חלקי של 300 אלף חיילים לצבא הרוסי בניסיון להתקדם בקרבות באוקראינה, במשרדי החוץ, האוצר והקליטה יוזמים דיון דחוף להכנת תקציב לעלייה מאסיבית צפויה של אזרחים רוסים בעקבות המצב במדינה.

במשרדים יזמו דיון שיתקיים בזום וישתתפו בו בכירים ממשרד החוץ, משרד האוצר, משרד העלייה והקליטה וכן בכירי ארגון 'נתיב' והסוכנות היהודית.

במהלך היממה האחרונה פרצו מחאות אלימות ברוסיה נגד הגיוס בהם מפגינים זעקו כי "לא נמות בשביל פוטין".

על פי ארגונים לא ממשלתיים ברוסיה, מעל אלף בני אדם נעצרו בגלל שהפגינו ברוסיה נגד ההחלטה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

כזכור, אתמול (רביעי) הכריז נשיא רוסיה פוטין על גיוס חלקי של 300 אלף חיילים חדשים בניסיון לבטל את ההישגים של אוקראינה בשבועות האחרונים.

פוטין אמר בנאומו כי מטרתה של רוסיה - לשחרר את חבל דונבאס. "אנחנו מדברים על הגנה על שטחים ועל רוסיה, רוב האנשים באזורים ההיסטוריים האלה באוקראינה אינה רוצים לחיות תחת עול הניאו-נאצים, ואין לנו זכות מוסרית לוותר עליהם".

"כדי להגן על המדינה והעם, נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו", הזהיר פוטין ותקף את המערב: "המערב רוצה להחליש, לפלג ולהרוס את רוסיה. הוא אומר את זה בגלוי שהם פירקו את ברית המועצות ב-1991, ועכשיו הגיע הזמן לעשות את אותו הדבר לרוסיה".

בהמשך נאומו חזר לאיומי הגרעין ואמר כי "המערב נוקט בסחיטה גרעינית נגד רוסיה. "אם שלמותנו הטריטוריאלית תאוים, רוסיה תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה. זהו לא בלוף".

שר ההגנה שויגו טוען כי המלחמה קשה בגלל שמדובר במלחמה בה משתתף גם המערב. "אנחנו לא נלחמים עם אוקראינה, אלא עם המערב הקולקטיבי", אמר. ‏"כל סוגי הנשק, כולל השלישייה הגרעינית, ממלאים את משימותיהם".

שויגו טען שאוקראינה איבדה 100 אלף חיילים, ורוסיה 6,000 חיילים. ‏הערכות במערב מדברות על 15-25 אלף הרוגים לרוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר