אסון גדול נמנע

המטרה: פיגוע רב נפגעים בצאת החג | מכשול הונח על פסי הרכבת, ערבי נעצר ושוחרר

צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה. חשוד ערבי נעצר ושוחרר כעבור שעות לאחר שהתברר כי לא הניח את המטען. השב"כ חוקר (חדשות ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

חשד לניסיון פיגוע בראש השנה: מכשול התגלה ביומו הראשון של החג (יום שני) על פסי הרכבת בצפון הארץ, בין עכו לכרמיאל, סמוך לכביש 85. ערבי כבן 20 החשוד במעשה נלקח לחקירה בידי כוחות הביטחון.

החשוד שוחרר כעבור יממה לאחר שהתברר כי לא היה זה שהניח את המכשול. במקביל נעשים חיפושים אחר מעורב נוסף במעשה. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה לבקשת המשטרה.

השב"כ חוקר את האירוע יחד עם המשטרה, כאשר ישנו חשד כי מדובר על פעולה ברקע לאומני - בניסיון לגרום לאירוע רב נפגעים במהלך החג. המכשול התגלה, כאמור, בעת שהרכבת מושבתת, כך שלא היו נפגעים ולא נגרם כל נזק.

ניצב (בדימוס) שחר איילון, קצין המשטרה הבכיר לשעבר, שכיהן גם כנציב כבאות והצלה וכמנכ"ל רכבת ישראל, אמר ל'וואלה' כי "ניסיון לפגוע במסילת הברזל הוא אירוע חמור ביותר ובהתאם גם החוק מתייחס אליו בחומרה רבה".

לדבריו, "יש לזכור שברכבת נמצאים מאות נוסעים בכל רגע נתון, וכל אירוע בטיחותי או ביטחוני עלול להפוך ברגע אחד לאסון המוני. גם קיימת בעיה מובנית של חילוץ והצלה בשל אתגר משמעותי בגישה למסילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר