ישתמש בנשק ביולוגי?

פוטין מאשים: "ארה"ב משתמשת בקייב" | האם בלארוס מתכוונת להצטרף למלחמה?

בנאום קיצוני במיוחד, תקף הנשיא הרוסי את המערב וטען כי הפך את אוקראינה לכלי משחק שלו | בינתיים, בלארוס ממשיכה באימונים המעוררים חשד אם יצטרפו לקרב | מה באמת קורה בימים אלו ברוסיה? סקירה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילומים: באדיבות יבגני זבגורודני)

המלחמה שלא נגמרת: בנאום שנשא מוקדם יותר היום (רביעי) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הנשיא הרוסי טען כי אוקראינה הפכה לכלי של ארצות הברית. בינתיים בעולם מתחבטים בשאלה האם הנשיא הרוסי מנסה להכשיר את השימוש בנשק ביולוגי.

"הפוטנציאל לאפשרות שנגיע לעימות עולמי עדיין גבוה מאוד" טען פוטין והוסיף: "אנחנו יודעים מצוין את תכניות אוקראינה להשתמש בפצצה רדיואקטיבית מלוכלכת".

דבריו של פוטין על "פצצה מלוכלכת" מגיעים לאחר ימים ארוכים בהם שלטונות הקרמלין טוענים כי אוקראינה מתכוונת להשתמש בנשק ביולוגי.

הדבר מעורר חשש כי רוסיה עצמה מעוניינת לדרדר את המלחמה באמצעות נשק ביולוגי, ודבריו של הנשיא הרוסי ושאר הבכירים מהקרמלין נועדו כדי להכשיר את הקרקע לשימוש בהם.

העיר לימן שנכבשה מחדש - בשבוע שעבר

בתוך כך, בהמשך יגיעו גורמים בינלאומיים מטעם האומות המאוחדות לכמה נקודות באוקראינה כדי לבחון את הטענות של פוטין.

בנוסף, נשיא רוסיה הוסיף וטען כי אוקראינה הפכה לכלי ואיבדה את עצמאותה: "אוקראינה הפכה לכלי של ארצות הברית, וכבר איבדה את ריבונותה".

עוד טען הנשיא הרוסי פוטין כי "אויבנו מבצעים ניסיווים בנשק ביולוגי באוקראינה ונוצר שם (באוקראינה צ"ב) שוק נשק בינלאומי".

מוקדם יותר בצבא אוקראינה פרסמו סרטון איום לצבא בלארוס וטענו כי יגיבו לכל מתקפה בלארוסית אפשרית.

הדברים באים ברקע אימונים מתקדמים שמבצע הצבא הבלארוסי וברקע פריסת כוחות של חיילים מטעם ה'דיקטטור האחרון באירופה' והשליט הבלארוסי לוקשנקו.

בינתיים, באיזור דרום אוקראינה מנסה רוסיה להגן גם על שטחים נרחבים שפינתה מאזרחים במחוז חרסון בכלל ובעיר חרסון בפרט.

האפשרות שבלארוס תצטרף לקרות עשויה לפתוח מחדש את החזית הצפונית, כשבלארוס תפלוש שוב לאיזור צפון אוקראינה מאותו המקום שאפשר לרוסיה לפלוש לפני 8 חודשים, משם הגיעו הכוחות הרוסיים אל מחוז קייב אך כעבור זמן קצר נאלצו לסגת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר