הנואשות הרוסית

ה"שף של פוטין" שמחזיק בשכירי חרב אכזריים - מגייס חולים

בעוד רוסיה מנסה להציג הישיגים בשדה הקרב באוקראינה, המודיעין הבריטי מדווח על הורדת הרף בקרב שכירי החרב הרוסיים (אקטואליה במלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)

המודיעין הבריטי דיווח מוקדם יותר היום (ראשון) כי יבגני פריגוז'ין, חברו הקרוב של נשיא רוסיה פוטין שזכה לכינוי 'השף' של נשיא רוסיה בשל העובדה שמחזיק בצבא שכירי החרב 'כח וגנר' כי בקבוצה החליטו להוריד את הרף לגיוס בשל ההפסדים במלחמה באוקראינה.

כח וגנר, שהוקם בכדי לממש מטרות של נשיא רוסיה פוטין במדינות שונות בעולם מבלי לשאת באחריות על התנהלותם הלא חוקית - הופעל מאז הפלישה לאוקראינה במלחמה בעיקר באיזור המזרח, זאת בין היתר על חשבון הגנה למען נאמניו של פוטין בסוריה.

במודיעין הבריטי דיווחו כי כח וגנר שתמיד שמר על דרישות סף גבוהות בכל הקשור ליכולות צבאיות, הוריד את דרישות רבות ומגייס אסירים וחולים במחלות שונות, זאת בצל המצב הקשה באוקראינה בו זקוקה רוסיה לסיוע של כח לוחם רב.

בנוסף, דווח כי החולים שיגויסו לא צפויים ללחום בעצמם, אלא יעסקו בתמיכה בלוחמים בבניית ביצורים וחפירת שוחות באוקראינה.

במהלך השבת תקפה אוקראינה בנמל סבסטול שבחצי האי קרים את אחת מספינות הדגל של הצי הרוסי בים השחור, אך אף גורם אוקראיני רשמי לא אישר את המידע.

המתקפה גררה גינוי רוסי למתקפה האוקראינית, ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן גינה את רוסיה בטענה שעומדת להפר את הסכמי התבואה במסגרתם רוסיה מאפשרת לקייב להוציא משלוחי תבואה מאוקראינה לעולם כולו - זאת למען הביטחון התזונתי העולמי והורדת יוקר המחיה ברחבי הגלובוס.

שגריר רוסיה בארצות הברית גינה את דבריו של הנשיא ביידן ואמר כי "התגובה של וושינגטון למתקפת הטרור על נמל סבסטופול היא באמת מקוממת." עוד טען כי הם לא ראו "שום סימני גינוי לפעולות הפזיזות של משטר קייב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר