נס ברגע האחרון

הפעוט בלע סוללה שנתקעה לו בוושט; כך היא הוצאה

בני משפחה שהבחינו במשהו מוזר אצל הפעוט, הגיעו לבית החולים, שם התברר בצילום, כי הוא בלע סוללה גדולה ושטוחה שנתקעה בוושט התינוק וכתוצאה מצורת הסוללה נסגר מעגל חשמלי אשר גרם לכוויות פנימיות בוושט | התינוק שוחרר בריא ושלם (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
סוללה בתוך הוושט - ולאחר שהוצאה | ארכיון (צילום: בית החולים פורייה)

פעוט בן שנה בלע סוללה, בני המשפחה שבחינו כי משהו לא תקין עם הילד, פנו לבית החולים זיו שבצפת, שבצילום שנערך מיד עם הגעתו, התגלה סוללה שטוחה, לפעוט נערך ניתוח והסוללה הוצאה - רגע לפני נזקים בלתי הפיכים.

בני המשפחה הגיעו כאמור עם פעוט בן שנה בחשד שילדם בלע חפץ זר. על הפעוט נראו סימני מצוקה שלא תאמו מצב של בליעת גוף זר או חנק רגילים. הצוותים מיהרו לשלוח לצילומי רנטגן שם גילו שמדובר בסוללה שטוחה. בשלב זה הוזעקו רופאים בכירים של מחלקת אף אוזן גרון של המרכז הרפואי זיו והתקבלה החלטה להכניסו לחדר הניתוח בדחיפות להוצאת הגוף הזר.

ד"ר מרואן כרם, רופא א.א.ג מספר על רגעי הדרמה: "מרגע שהתקבל הדיווח על המקרה – הוזעקתי לבית החולים. הסוללה הגדולה והשטוחה נתקעה בוושט התינוק וכתוצאה מצורת הסוללה נסגר מעגל חשמלי אשר גרם לכוויות פנימיות בוושט. לא יכולנו להתעכב משום שכל רגע החמיר את עוצמת הפגיעה ברקמות והיה חשש להיווצרות חור בדופן הושט והיה חשש להסתבכות האירוע ואף למוות".

"בעקבות הכוויות הפנימיות בוושט היה קושי לשלוף את הסוללה החוצה אך בעזרת ציוד אנדוסקופי ולאחר מספר ניסיונות, הוציאו הצוותים את הסוללה בשלמותה. משם הועבר ל- CT ושם נשללה כל בעיה מחוץ לגבולות הוושט והפעוט הועבר להשגחה והמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים להמשך טיפול והשגחה.

בניתוח השתתפו אביו של הפעוט שאמר לאחר הניתוח: "באמת שפחדנו, לילד היו סימנים מדאיגים מאוד של חנק ומצוקה. לא חשבנו בכלל שהוא יסבול גם מכוויות פנימיות. צוות בית החולים עשה את הכל כדי שהילד יצא בריא ושלם, בזמן הניתוח עדכנו אותנו כל הזמן במצבו וגם בטיפול נמרץ ילדים ובמחלקת הילדים זכינו ליחס מקצועי וחם. אחרי האירוע הבנו שהסוללה הגיעה ממשקל ביתי שהתגלגל לידי הילד".

הפעוט שוחרר כבר מבית החולים ועל פי דיווח הרופאים - מצבו טוב.

מנהל המחלקה לאף אוזן גרון בזיו ד"ר שלמה מרחבי מבקש להודות גם דל"ר אירנה ג'משוקו ד"ר תייסיר בשארה שניהם ממחלקת א.א.ג של זיו ומומחה גסטרו ילדים הד"ר הינו ביאן, והוא מדגיש כי שאיפת גוף זר כמו פיצוחים, חרוזים, חתיכות פרי וכו' לדרכי נשימה של ילד יכולה להיות אירוע מסכן חיים.

"גופים זרים אלה עלולים לחסום את קנה הנשימה או אחד מהפיצולים הראשיים שלו, מה שיכול למנוע או להפחית את כניסת האוויר לריאות. לכן, אירועים כאלה כשמגיעים למיון מקבלים התייחסות מידית של מספר צוותים רפואיים הכוללים רופאי ילדים, אף אוזן גרון, מרדימים וצוותי אחים ואחיות. ולבסוף, מדגיש ד"ר מרחבי- הכי חשוב זו מניעה! יש תינוק שזוחל - צריך לשמור על רצפה ללא חפצים קטנים. מארחים חברים ויש ילדים קטנים בסביבה? לא להגיש פיצוחים", מסביר ד"ר מרחבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר