נראו מחויכים

ראש ממשלת תוניס נתפסה משוחחת עם הנשיא הרצוג ועוררה זעם

בתיעודים שהופצו מוועידת האקלים שנערכה אתמול בשארם א שייח', נראים נשיא המדינה הרצוג וראש ממשלת תוניס, משוחחים במשך כדקה - כשהם מחויכים | השיחה והחיוכים עוררו זעם אצל גולשים תוניסאים (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא משוחח עם ראש הממשלה (צילום: רשתות חברתיות)

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג, יצא אתמול עם משלחת ישראל למדינה השכנה לנו - מצרים, כדי להשתתף בועידת האקלים - אליה הגיעו מנהיגים רבים מרחבי העולם.

הרצוג, "נתפס" משוחח במשך קרוב לדקה עם ראש ממשלת תוניס נג'לא בודן רמדאן, במהלך השיחה הם נלכדו במצלמות כשהם מחויכים.

הגולשים התוניסאים ברשתות החברתיות זעמו על התיעוד ואף תהו, האם מדובר ב"שיחת נורמליזציה" בין תוניס למדינת הכיבוש.

גולשים אחרים תיאור את הפגישה כמעידה לא רצויה ולא אחראית, אחרים כינו את ה'מיני פגישה' של ראש הממשלה כבגידה בעם התוניסאי ואחרים כינו זאת כ'סקנדל' ופנו לנשיא שיבדוק האם מדובר בבגידה בעם.

כזכור, הנשיא נאם אמש בועידה ואמר: "מודה לנשיא הרפובליקה הערבית של מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ולממשלתו, על האירוח כאן בשארם-א-שיח’ היפיפיה. כאומות שכנות, זוכות ישראל ומצרים לקרוא לאזור היפיפה הזה- המזרח התיכון- ביתנו. עם זאת, הבית הזה שכולנו אוהבים ממוקם במוקד עולמי לשינויי אקלים."

"עם תחזיות הצופות השלכות מיידיות חריפות על אזורנו, המזרח התיכון נמצא על סף אסון. כאן בשארם א-שייח', אבקש לחזור על מחויבותה האיתנה של מדינת ישראל, כפי שהובהרה אשתקד בגלזגו, לאפס פחמן ולמעבר מדלקים מאובנים לאנרגיה מתחדשת עד לשנת 2050. אך ישראל מוכנה ליטול אחריות כבדה הרבה יותר."

עוד אמר הנשיא הרצוג כי ישראל "נכונה להוביל את המאמץ למען חוסן אקלימי אזורי. בכוונתי להוביל את פיתוחו של מה שאני מכנה ׳מזרח תיכון מתחדש׳, מערכת אזורית של שלום בר-קיימא."

"אני חוזה שבעתיד הקרוב, האנרגיה הסולארית המיוצרת במדבריות של המזרח התיכון תהיה זמינה לייצוא לאירופה, לאסיה ולאפריקה. לדוגמה, ישראל ויוון כבר עמלות על חיבורים חשמליים לצורך אספקת חשמל ירוק מישראל לאירופה."

בהמשך דבריו של הנשיא הרצוג אמר: "אני מאמין שלמזרח התיכון כולו, לכל אומות האזור, השופעות בשמש ובטכנולוגיה, תהיה היכולת לחבר את שאר העולם למקור מופלא של אנרגיה מתחדשת. באזור אשר חווה תהליך מידבור מואץ, לישראל יש גם את היכולת והידע למגר מחסורי מים חמורים ולהציע פתרונות לחוסר ביטחון תזונתי. אנו נכונים לחלוק את המומחיות והכלים שבידינו— על זה מדובר כשאומרים מזרח תיכון מתחדש. ואני מזמין את כולכם לבקר בביתן היפהפה שלנו כאן בCOP27, שתראו כמה מהרעיונות המבריקים הללו בעצמכם."

"ידידיי, משבר זה מאיים על עצם קיומו של העתיד שאנו מבקשים עבור ילדינו. הוא מתעלה מעל פוליטיקה ותחומים גיאוגרפיים, עלינו גם להתעלות מעליהם. אני מבקש לומר לכל האומות בCOP27 ובמיוחד לשכנינו, הקרובים כרחוקים: מצב חירום זה דורש מאתנו לשלב כוחות. לא מחר- אלא ברגע זה ממש."

בהמשך טען כי הטיפול במשבר האקלים יכול להיות גם הזדמנות: "הבה נהפוך את משבר האקלים להזדמנות להתמודד עם סכסוכי המאה ה-20— ובכך נקדם שיתופי פעולה חיוניים למאה ה-21. הבה נמנף שותפויות אזוריות נחוצות, לצורך יצירת מסלול אל עבר הכללה, יציבות ושגשוג, על מנת ליצור את המזרח התיכון המתחדש, המשותף."

"שותפות בשגשוג ירוק ושגשוג כחול— המשקף את כוונת ירדן לספק לישראל חשמל ירוק לצד כוונת ישראל לספק לירדן מים מותפלים, בשיתוף ובתמיכת ארצות הברית ואיחוד האמירויות, מהווה הדוגמה הטובה ביותר לשותפות יצירתית המשיאה ערך לכל השותפים, אשר יתרום ליציבות האזור כולו."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר