"הורכבו ברמה גבוהה"

המשטרה העלתה את הכוננות לרמה 3; המטענים הורכבו בידי מהנדס

הטרור בירושלים: על פי הדיווח האחרון של המשטרה, השוטרים הודרכו לפעול בכוחות מתוגברים, בעיקר במקומות הומים. הנחת העבודה היא, שמדובר בחוליית מחבלים, שמהנדס מקצועי הרכיב את המטען (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הטרור חזר לרחובות ירושלים - ובגדול: בשעות הבוקר המוקדמות (רביעי) אדם אחד נרצח ו-19 בני אדם נפצעו בדרגות שונות - בהם ארבעה במצב קשה, אחד במצב בינוני, 10 במצב קל וארבעה נפגעי חרדה, בשני פיצוצים שאירעו בשתי תחנות אוטובוס בירושלים - ביציאה מהעיר ובצומת רמות.

המשטרה פרסה מחסומים בכל ירושלים כחלק מהמצוד אחר המחבל ומתוך חשש שהמחבל ינסה לבצע פיגוע נוסף כצעד נואש אם לא יצליח להימלט, ובנוסף יש חשש מפיגועי חקיינות. הכוננות הועלתה לרמה 3 כאשר הנחת העבודה של צוות החקירה היא שמדובר בחולית מחבלים שכוללת מהנדס שהרכיב מטענים ברמה גבוהה.

ניצב סיגל בר צבי ראש אג"מ במשטרת ישראל מסרה לפני דקות אחדות מספר עדכונים חשובים, לדבריה, מדובר בשני מטעני חבלה רבי עוצמה איכותיים עם רמת נזק גבוהה. המטענים היו מוסתרים מאחורי תחנות האוטובוס ובסבך שיחים.

בר צבי מוסיפה, כי אנחנו עדים לאירועי טרור רובם באיו"ש חלקם בירושלים. הכוונה בפיגוע הזה היא לפגוע בחוסן הציבורי. ישנם התרעות רבות מזה זמן רב. אך למרות זאת, קיימים הרבה מאוד סיכולים של המודיעין.

תגבור הכוחות

על פי דברי בר צבי, כוחות המשטרה דרוכים בשטח לרבות כלל מערך האופנועים. כל מחוזות המשטרה פועלים בכוחות מתוגברים ובעיקר במקומות הומי קהל.

רמת הכוננות עלתה לרמה 3 - הדרגה כמעט הכי גבוהה וזאת על מנת לתת מהיר מענה ומיידי. פע"מ ג' מגן 3 שוטרי המטות (תומכי הלחימה) יוצאים החוצה לעבודת שטח ביחד עם כמות גדולה של מתנדבים.

"יש לציית להנחיות של המשטרה בנושא חפצים חשודים או אנשים חשודים. המשטרה קוראת לציבור הרחב להימנע מהפצת של תמונות מזירות אירוע. כל מנגנוני המשטרה , מז"פ חבלה, מודיעין בודקו ובודקים את כל מה שעולה מהזירה על מנת לסייע לחוקרי האירוע בתפיסת המחבלים", הסבירה בן צבי.

"לא היה מידע מדויק"

לסיכום הוסיפה בן צבי ואמרה: "מאמינה שנגיע לתפיסת חוליית המחבלים. לא היה מיידע מדוייק על האירוע, ישנם התרעות כלליות על כל מיני מקומות מזה זמן רב. ההשערה הראשונית שמדובר בשני פיגועים הקשורים אחד לשני ולכן אנחנו חושבים בחוליה מאורגנת".

הציבור נקרא להתפלל ולעורר רחמי שמיים מרובים עבור הבחור אלחנן בן ליבנת, ועבור פצוע נוסף מהפיגוע בשנות ה-60 לחייו הרב חיים נחום בן פייגא רבקה לרפואה שלימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר