"PALESTINE"

משטרת ניו יורק מפרסמת תיעוד: זה המבוקש החשוד בהשחתת רכב תלמידי הישיבה

תיעוד של חשוד במעורבות בהשחתת רכב תלמידי ישיבת חב"ד בניו יורק וריסוס גרפיטי אנטישמי עליו פורסם בסוף השבוע בידי המשטרה (חרדים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
כתובת הגרפיטי שרוססה (צילום: באדיבות המצלם)

משטרת ניו יורק פרסמה בסוף השבוע תיעוד של גבר, בעל עור בהיר, בשנות העשרים לחייו לפי ההערכות, בחשד כי מעורב בתקרית השחתת "טנק המצוות" של בחורים חסידי חב"ד לפני מעט יותר מחודש.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', "טנק" של תלמידי ישיבת 'תומכי תמימים' במרכז חב"ד העולמי בניו יורק רוסס במנהטן בכתובות פרו פלסטיניות ותלונה הוגשה למשטרת ניו יורק, שפתחה בחקירת המקרה.

מדובר בכלי רכב גדול ורחב ידיים המשמש את חסידי חב"ד לצורך הפצת יהדות. בחזיתו סמלי מצוות שונים ובתוכו ספריית ספרים ומקום מסודר לשבת ואף להתפלל. הרכב משמש אף כבית כנסת נייד. חסידי חב"ד מכנים אותו "טנק".

כעת נראה כאמור כי משטרת ניו יורק מתייחסת ברצינות להשחתה ופרסמה תמונתו של חשוד. "אנחנו מודים למשטרה על התגובה", מסר הרב יהודה פבזנר, המנהל את הטנק.

נועם גז, תלמיד הישיבה ששכר את הרכב שרוסס, סיפר ל'כיכר השבת' בעקבות התקרית: "ביום שישי כמידי שבוע יצאנו עם הטנק ל'מבצעים' בשדרת ברודווי שבמנהטן. בשעה חמש אחר הצהרים, לקראת שבת, חזרנו לשכונה. את הטנק החניתי ברחוב ברודווי.

"ביום ראשון השבוע בשעת ערב קיבלתי הודעת וואטסאפ מאחת הנשים היהודיות במנהטן שיש לה את מספר הטלפון שלי, ובה תמונה של הטנק עם ריסוס גרפיטי אנטישמי".

גז לצד ה'טנק'

גז מתאר: "הזדעזעתי. יצרתי קשר עם האחראי על הטנקים, הרב יהודה פבזנר, ונסענו מיד לנקודה שבה השארנו את הטנק ביום שישי. כשהגענו, נחשפנו לפעולה אנטישמית שהיא הרבה יותר מהשחתת רכוש".

כאמור משטרת ניו יורק הוקפצה לזירה ולקחה מהבחורים דיווח על האירוע וכעת אף איתרה חשוד במעורבות במעשה. במקביל הצליחו תלמידי הישיבה לאתר מצלמות אבטחה מבניין סמוך.

"חשוב לנו לומר בקול ברור לאותם אנטישמים, שהם לא יעצרו אותנו", אומר גז. "נמשיך להפיץ יהדות כחלק מהשליחות שהטיל עלינו הרבי מליובאוויטש, בכל הכוח. וידעו כל הגויים: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר