זה לא רק אתם: למה קולה בבקבוק זכוכית הוא יותר טעים?

אתם לא הוזים, האריזה בה הקולה שלכם מאוחסן יכולה להשפיע על הטעם שלו. ולא, אין לזה קשר לעובדה שבקבוק זכוכית הוא פשוט אלגנטי יותר (מעניין)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

יש לנו סקופ רציני בשבילכם: אתם לא הוזים, הכלי בו הקולה שלכם מאוחסן יכול להשפיע על הטעם שלו ואין שום קשר למידת האלגנטיות שלו.

לדברי שרה ריש, כימאית מזון, לפי האתר "מדע פופולרי", בתרגום חופשי, הנוסחאות למשקאות נשארות זהות בין אם הם מגיעים בפחית, בקבוק פלסטיק קטן/גדול או בקבוק זכוכית. עם זאת, "בעוד שחברות האריזות והמזון פועלות כדי למנוע אינטראקציות ביניהם, הן יכולות להתרחש", מסבירה ריש.

קחו, למשל, את שכבת הפולימר בפחיות אלומיניום, שעלולה לשחרר פיסות זעירות לשתייה שבתוכה. עבור אנשים מסוימים, רגישות למתכת עשויה לשנות גם היא את הטעם של המשקה, כפי שאמר ריק סכלבן, כימאי בדימוס מהאגודה האמריקאית לכימיה, ל"ביזנס אינסיידר". בבקבוקי פלסטיק, אצטאלדהיד יכול לחלחל לתוך השתיה. (אל תדאגו, ה-FDA מפקח על הכמויות המותרות של מגע כימי פוטנציאלי כדי לוודא שהוא קטן ולא מזיק; עם זאת, זה עדיין יכול לשנות את הטעם.)

לפי "מדע פופולרי", הדרך הטובה ביותר לקבל את "הטעם הטהור והאהוב של קולה, ללא שינוי" הוא ללגום אותו מבקבוק זכוכית, החומר הכי רדום מבחינה כימית שהמשקה הממכר הזה מוגש בו.

אח, כמה נחמד לדעת ששוב אנחנו צודקים ואכן, זירו בבקבוק זכוכית הוא באמת יותר ערב לחך. איזו הק(ו)לה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר