עונה לביקורת

גפני: "במדינה יהודית ראוי שחצי מהעם יילך לצבא וחצי מהעם ילמדו תורה"

יו"ר 'דגל התורה' משיב לביקורת על חוק הגיוס ואומר כי "במדינה יהודית לא יכול להיות שלא יהיה חיל של לומדי תורה. חצי מהעם יילך לצבא וחצי מהעם ילמד תורה" (חרדים, פוליטי)

יו"ר ועדת הכספים לשעבר ובעתיד חבר הכנסת משה גפני (צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90)

יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני התארח היום (חמישי) בוועידת ה-MUNI EXPO של המרכז לשלטון מקומי. בדבריו התייחס גפני לסוגיית הגיוס והנפיק משפט מפתיע. "במדינה יהודית לא ייתכן שלא יהיה חיל של לומדי תורה" אמר גפני. "חצי מהעם ילמד תורה וחצי ילכו לצבא ואז יתחלפו?" תמה גפני.

גפני הבהיר את כוונתו: "כמו שבן אדם לא יכול לשרת גם בחיל האוויר וגם בחיל הים, ככה גם האברכים לא יכולים גם וגם".

ב'ישראל ביתנו' מיהרו לתקוף. חברת הכנסת יוליה מלינובסקי כתבה: "לשיטתו של גפני חצי מהעם פראיירים, זה אותו החצי שמשלם מיסים ומשתתף בשוק התעסוקה". גם יו"ר מפלגתה - שר האוצר איווט ליברמן כתב: "גפני תודה לך על ההבהרה החשובה הזאת. תן לי להבהיר לך משהו - אף אחד לא מתכוון להיות כאן פראייר"

החצי הפראייר (יונתן זינדל/פלאש 90)

היום צפויים אנשי 'יהדות התורה' להפגש עם צוותי המו"מ של הליכוד ע"מ לדון על 'העניינים האידאולוגים' הבלתי פתורים - בהם חוק הגיוס. גורמים ב'יהדות התורה' אומרים ל'כיכר השבת' כי עדיין יש פערים אך הם אופטימיים בסך הכל.

ביהדות התורה דורשים תקציבים לחינוך הפרטי, דבר עליו לא ניתן להתפשר. כזכור, שני הפלגים ביהדות התורה - החסידים והליטאים רצו ביחד על בסיס ההבטחה לדרוש שוויון תקציבי למוסדות החינוך החרדים, וזאת כדי שתלמודי התורה של בעלזא לא ייאלצו להכניס לימודי ליבה למוסדותיהם ע"מ לקבל את התקציב הקבוע בחוק.

בשל העליהום התקשורתי סביב לימודי הליבה במגזר החרדי, בליכוד לא ממהרים להתחייב לתוספת תקצוב למוסדות שלא יכללו לימודי ליבה. לנתניהו ישנה עוד בעיה עם תקצוב מוסדות החינוך החרדיים, משום שמשרד החינוך רוקן ממרבית מרכיביו ואם תקצוב המוסדות החרדים יעבור, הוא יהפוך למשרד זוטר כאשר כבר עכשיו ח"כ אלי כהן (הליכוד) מסרב לקבל את החינוך והוא מעדיף את משרד התחבורה.

רוקן מאגפיו. משרד החינוך בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר