ממשלה בהקמה

פרטי ההסכמים הקואליציונים נחשפים: החלת ריבונות ביהודה ושומרון ועונש מוות למחבלים

עוצמה יהודית: "הוסכם כי בשל התעצמות מעשי טרור יחוקק חוק עונש מוות למחבלים לפני העברת התקציב" • נתניהו הבטיח לציונות הדתית כי יחיל ריבונות ביהודה ושומרון וכי יינתנו הטבות מס למתיישבים • פחות מיממה אחרי שהכריז ראש הממשלה המיועד "עלה בידי", פרטים מההסכמים הקואליציוניים נחשפים (חדשות פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בן גביר, נתניהו וסמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל)

פחות מיממה אחרי הודעתו של נתניהו לנשיא הרצוג כי "עלה בידי" להרכיב ממשלה, פרטי ההסכמים הקואליציוניים בין המפלגות מתחילים להיחשף. במהדורה המרכזית של חדשות 12 נחשף הערב (חמישי) כי בין היתר התחייב נתניהו לסמוטריץ כי בממשלה הקרובה תקודם החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

לפי הדיווח של עמית סגל, בהסכם בין המפלגות נכתב כי "לעם ישראל יש זכות טבעית על ארץ ישראל. לאור האמונה בזכות האמורה ראש הממשלה יוביל לגיבוש וקידום מדיניות במסגרת תוחל הריבונות ביו"ש, תוך בחירת העיתוי ובשקלול כל האינטרסים הלאומיים והבין-לאומיים של מדינת ישראל".

בנוסף הוסכם בין המפלגות כי הטבות מס יינתנו למתיישבים. "החל משנת 2023, יתוקן העיוות שנעשה ביחס לתושבים המתגוררים באזורים ברמת סיכון ביטחוני גבוה ביו"ש (אזורים המוגדים 3-5 בסיווג האיומים של פיקוד מרכז), כך שיהיו זכאים להטבות מס, בדומה לתושבי יישובים מאוימים אחרים", נכתב בהסכם.

ב'עוצמה יהודית' התגאו הערב כי בהסכם הקואליציוני השיגו חוק עונש מוות למחבלים והסדרת ההתיישבות הצעירה.

לפי הודעת המפלגה, בהסכם הקואליציוני שנחתם בין סיעת הליכוד לבין סיעת עוצמה יהודית נכתב, כי בשל התעצמות מעשי טרור המכוונים לפגוע במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, ועל מנת להכריע תודעתית את המפגעים, סיעות הקאולצייה יחוקקו טרם העברת התקציב לשנת 2023 חוק עונש מוות למחבלים.

עוד על פי ההסכם: תוך 60 ימים מיום הקמת הממשלה תתקבל החלטת ממשלה על הקמת צוות שרים לענייני התיישבות צעירה ועל הסדרת כל יישובי ההתיישבות הצעירה. עוד הוסכם, כי יישובי ההתיישבות הצעירה יחוברו למים וחשמל באופן מיידי, והממשלה תקצה 300 מיליון ש"ח בשנה לצורך תכנון, הסדרה וביצוע תשתיות בהתיישבות הצעירה, וכלל ההסדרה תסתיים תוך 18 חודשים.

עוד הוסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית, כי תוך 60 יום מהקמת הממשלה תתקבל החלטת ממשלה על אשרור ארבעה יישובים שנדרשת בעניינן החלטת ממשלה שניה לצורך ההסדרה, שניים בבקעת הירדן ושניים בדרום הר חברון.

בתוך כך הערב, במהלך אירוע הדלקת נרות שקיימה מפלגת נעם, התייחס ח"כ אבי מעוז להרכבת הממשלה ואמר: "להערכתי, ביום ראשון או ביום שני, נחתום על הסכם קואליציוני עם הליכוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר