צעדים של משילות

סמוטריץ' עיקל את כספי הרשות הפלסטינית לטובת הנפגעים

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הנחה על עיקול 138 מיליון ש"ח מכספי הרשות הפלסטינית והעברתם למשפחות נפגעי טרור על פי פסק דין של בית המשפט הישראלי (בארץ)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הנחה את מנהל רשות המסים, ערן יעקב, להעביר סכום של 138.8 מיליון ש"ח מתוך הכספים המוקפאים לפי חוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור, לצורך יישום פסק הדין בעניין ליטבק.

פסק הדין קובע, כי הרשות הפלסטינית צריכה לשלם למשפחות נפגעי טרור 130 מיליון ש"ח, ושר האוצר החליט כעת כי הכספים יועברו אל המשפחות, מתוך הכספים המוקפאים.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳ מסר: "הבטחנו לתקן, והיום הזה אנחנו מתקנים עוול. זה יום חשוב למוסר, למלחמה בטרור ולצדק. אין צדק גדול יותר מקיזוז כספי הרשות שפעלה לתמיכה בטרור והעברתם למשפחות נפגעי הטרור. ממשלת ישראל משנה את מדיניותה והיום הזה אנחנו מתחילים לתקן. אין פה נחמה עבור משפחות הנרצחים, אבל יש פה צדק. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות להוביל את תהליך התיקון הזה כאחת מפעולותיי הראשונות כשר האוצר".

עו״ד אבי סגל, מארגון שורת הדין שפעל לקידום המהלך מסר: ״תודה רבה לשר סמוטריץ ולממשלת ישראל שהחליטה באחת להעביר את הכספים למשפחות נפגעי טרור במקרים שנקבע שלרשות יש אחריות ישירה על הטרור. יש מחקרים אמפירים שמוכיחים שמה שמונע טרור זה להכניס את היד לכיס, וזה מה שנעשה פה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר