אלפי חיילים מתו

ההשפלה הרוסית: גם ברוסיה צוחקים על הטענות של פוטין

ברוסיה הבטיחו לנקום את דמם של מאות ואולי אלפי חיילים רוסיים שנהרגו בהפגזה אוקראינית אחת לפני שבוע - כעת רבים מסתפקים אם אכן הייתה זו נקמה או סתם תרגיל תקשורתי (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
"אפילו האור דולק - אז איך מתו כל כך הרבה?" (צילום: רשתות ברוסיה)

בעיר קראמאטורסק שבמחוז דונייצק האוקראיני מתנהלים קרבות עזים. אחרי שלפני כשבוע, באישון ליל ובתרגיל מבריק הצליחו באוקראינה להנחית מכת מחץ על רוסיה, שהביאה למותם של מאות ואם לא אלפי חיילים רוסיים - התעוררה תאוות נקם מצדה של מוסקבה.

ההשפלה הרוסית הייתה גדולה, ובמוסקבה באופן נדיר הודו במותם של מאות והתחייבו כי ינקמו. אז האם ההבטחה קוימה? תלוי את מי שואלים.

אמש אמרו ברוסיה, כי הצליחו להרוג 600 חיילים אוקראינים במכה, כנקמה, בעיר קראמאטורסק המדוברת. אלא שהמידע לא אושר על ידי אף גורם אחר שאיננו רוסי - ובלוגרים ובודקי עובדות הרימו גבה, כולל רשת Sky news הבריטית.

ההפגזה הרוסית על מבנה נטוש שלטעת גולשים וגופי תקשורת בעולם לא סביר שהביאה לכל כח הרבה מתים (צילום: רשתות חברתיות באוקראינה וברוסיה)

חוץ מערוצים מערביים ואוקראינים שהרימו גבה, גם בערוצים רוסיים שתומכים באופן מלא בפלישתה של רוסיה לאוקראינה הטילו ספק.

כך למשל נכתב באחד מערוצי הטלגרם הפופולאריים ברוסיה שמסקר את המלחמה מקרוב ונחשב לתומך גדול של רוסיה: "במקום השמדה אמיתית של אנשי אויב, שהייתה יכולה להיות תגובה ראויה, הומצא מבצע תגמול בדיוני עבור התקשורת".

"לא ברור לנו מי ומאיזו סיבה החליט ש-600 חיילים אוקראינים מתו בבת אחת, אם הבניין לא נפגע בפועל (אפילו האור נשאר דולק)", הוסיפו בערוץ.

הספקות הולכות וגדלות, כששוב ברחבי העולם מלגלגים על דברי מוסקבה.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר