מכתב חיזוק

הגר"י זילברשטיין: "לצאת מוקדם; מגיעים לשבת בטירוף"

הגאון הרב יצחק זילברשטיין מפרסם קריאה לנוסעים לשבתות לצאת מוקדם לדרך. "לצערנו גם קרה שהם מצאו עצמו בשבת באמצע הדרך, והגיעו לשאלות קשות של חילול שבת" (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הגאון רבי יצחק זילברשטיין יוצא במכתב חיזוק מיוחד, בשל ימי השישי הקצרים, לצאת לדרך מוקדם - ובאופן כללי, להיכנס לשבת ברוגע ולא בטירוף.

'כיכר השבת' עם נוסח המכתב המלא:

"לפני שנים ספורות, היו כמה אסונות רצופות לא עלינו בשכונתנו רמת אלחנן, וכשעלינו למרן ראש הישיבה זצ"ל ושאלנו אותו במה אפשר להתחזק כדי לעצור את המגיפה, אמר שיש להתחזק בתוספת שבת, ולקבל שבת ברמת אלחנן עשר דקות קודם הזמן הרגיל, והיינו חצי שעה קודם השקיעה.

"וכמו שכתב בפרי מגדים (או"ח א"א סימן רנו) שראוי לקבל שבת על כל פנים חצי שעה קודם בין השמשות.... והמוסיף מחול על הקודש מוסיפין לו חיים. וכך מובא גם ב"רמזי השבת" ש'המרחיב גבולות השבת ומצמצם שעות החול, יצמצם לו השי"ת גבול צרותיו". והבן יהוידע, (שבת דף קיח ע"ב) כתב שדברי הגמרא ׳המענג את השבת נותנים לו נחלה בלי מצרים', מוסבים על המוסיפים תוספת שבת.

"כמו כן כתבו הספרים שהמזיקים נוצרו בבין השמשות, וע"י תוספת השבת אנחנו מבטלים את כוחם.

"ובגמרא מסכת שבת (דף קיט ע"א) נאמר: "בעא מיניה רבי מרבי ישמעאל ברבי יוסי, עשירים שבארץ ישראל במה הן זוכין? "אמר לו בשביל שמעשרין.... ושבשאר ארצות במה הן זוכין, אמר לו בשביל שמכבדין את השבת'.

"באור החיים הק' (שמות לא טז) פירוש את הפסוק "ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת", איך בני ישראל עושים את השבת, על ידי שהם מקבלים על עצמם תוספת שבת, הם עושים מיום חול שבת, והקב"ה קורא את הזמן הזה שבת.

"וכתב במשנה ברורה, מה שאמרו חז"ל (שבת דף כג ע"ב) הזהיר בנר הוין ליה בנים תלמידי חכמים, חלק מהזהירות הוא להדליק את הנר בזמן, ולא לאחר את זמן הדלקת נרות, וכל שכן למי שמסייע לזכות את הרבים בזה אשרי חלקם, ויזכו עבור זה המתחזקים תמיד במצוה זו לבנים גדולי ישראל.

"נמצא שהמוסיף על השבת, עושה את השבת, ושכרו רב, וזוכה לאריכות ימים, ניצול מהמזיקים, ומקבל עשירות, ובניו יהיו תלמידי חכמים.

"בנוסף כך כתב הרמב"ם (שבת פ"ל ה״ב) איזהו כבוד שבת... ויושב בכובד ראש מיחל להקבלת פני השבת, כמו שהוא יוצא לקראת המלך.

"וזה מכבוד השבת שלא להכנס לשבת בטירוף הדעת, אלא להגיע לשבת בכובד ראש, ולשבת ולייחל לשבת, ולכן אלו שנוסעים בשעה מאוחרת ובפרט בימות החורף, ומגיעים לשבת בטירוף, ולצערנו גם קרה שהם מצאו עצמו בשבת באמצע הדרך, והגיעו לשאלות קשות של חילול שבת.

"ואשרי מי שמוסיף על השבת, ואם צריך לנסוע לשבת, נוסע מוקדם, כדי שיגיע בוודאי קודם שבת, ויהיה יכול להיות פנוי ולהמתין לשבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר