"איננו זוכים לברכת שמים"

הרבנות הראשית ובד"צ 'העדה החרדית': "להתפלל על הגשמים"

מועצת הרבנות הראשית לישראל, החליטה לקרוא לציבור להתחיל לומר את נוסח התפילה על עצירת הגשמים - כל עדה והנוסח שלה | "לצערנו איננו זוכים השנה עד השתא לברכת שמים" (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ישיבת מועצת הרבנות, אמש (צילום: אלעד זגמן, ענבה - לע"מ)

מועצת הרבנות הראשית לישראל, התכנסה אמש (שני) והחליטה לקרוא לציבור להתחיל לומר את נוסח התפילה על עצירת הגשמים - כל עדה והנוסח שלה.

בישיבה, שכונסה בראשות הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, דנו הרבנים בדאגה במצב הגשמים, כאשר בשנה זו, עד כה כמעט ולא ירדו גשמים.

"בשל עצירת הגשמים שלצערנו איננו זוכים השנה עד השתא לברכת שמים בגשמי ברכה", נכתב בהחלטת מועצת הרבנות, "לפיכך הננו פונים לתושבי ארצנו להוסיף בתפילתם תפילת הגשם.

"בני ספרד יאמרו בשבתות בעת פתיחת ההיכל את תפלת 'אל חי יפתח וכו', ואם יכולים יאמרו כן גם בשני וחמישי, אם אין הדבר גובל בטורח ציבור, ובני אשכנז יוסיפו תפילת 'ועננו בורא עולם', ב'שומע תפילה', ובסוף התפילה את פרק ק"ל בתהילים".

גם בד"צ 'העדה החרדית' פרסמו קריאה לציבור לומר את התפילה לגשמים. בודעה שפורסמה נכתב כי "נתבקשנו ע"י חקלאים שומרי תורה ומצוות הזקוקים לגשמי ברכה, ומבקשים לעורר רחמי שמים לברכת ה' ולגשמי ברכה רצופים שירוו את הארץ.

"על-כן קובעים הגאוה"צ הביד"צ שליט"א שיש להתחיל שוב לומר בברכת שומע תפילה בתפילת שמונה-עשרה ביחיד ובציבור התפילה לגשמים 'ועננו בורא עולם', ובכללות יתפללו גם על חולי ישראל שיתרפאו במהרה ברפואה שלימה ולהשפעות טובות על כלל ישראל".

בתוך כך, קודם לכן ערכה מועצת הרבנות הראשית קבלת פנים לשר לשירותי דת הנכנס ח"כ מיכאל מלכיאלי, למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, למנכ"ל משרד לשירותי דת יהודה אבידן ולמנכ"ל הרבנות הראשית לישראל יהודה כהן. הרבנים איחלו להם הצלחה בתפקידם החדש.

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, פתח ובירך את השר ואת מנכ"לי המשרדים בברכת הצלחה רבה בתפקידם ובפעילותם לחיזוק שירותי דת והרבנות בארץ ישראל בארץ ובתפוצות.

הראש"ל בירך ושיבח את השר לשירותי דת ח"כ מיכאל מלכיאלי על פעילותו הרבה ועל התיקונים הרבים הנדרשים ממנו במשרד לחיזוק כבוד הרבנות וכבוד היהדות בארץ ישראל. מינוי רבני, הערים חיזוק הכשרות ושמירת צביונה היהודי של המדינה. בנוסף, הודה הרב למר יוסי שלי מנכ"ל משרד ראש הממשלה הנכנס על הגעתו למועצת הרבנות הראשית והפעולות הרבות לחיזוק שירותי הדת בארץ ישראל ועל המחויבות הרבה שהוא רואה בהתייעצות עם הרבנים הראשים ומועצת הרבנות שנבחרה בהתאם לחוק.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו בירך אף הוא את השר והמנכ"לים ואמר: "זכינו שנכנס לתפקיד שר הדתות הרב מיכאל מלכיאלי שמעבר לכל מעלותיו הוא גם בן תורה אמיתי ויחד איתו מנכ"ל משרד הדתות ומנכ"ל הרבנות אשר יחד כולם בדעה אחת לפאר ולרומם את מעמד הרבנות הראשית ולסייע להגשת שירותי הדת לכלל הציבור בישראל על הצד הטוב ביותר".

(צילום: אלעד זגמן, ענבה - לע"מ)
(צילום: אלעד זגמן, ענבה - לע"מ)
(צילום: אלעד זגמן, ענבה - לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר