בצל הקרב על באחמוט

קטלני ואכזרי: דו"ח סודי על 'הצבא הפרטי של פוטין' חושף את הזוועות שעשו במלחמה

דו"ח חדש שנחשף מגלה כי יבגני פריגוז'ין, מי שמכונה השף של פוטין ומחזיק בצבא של שכירי חרב אכזרי מוביל שכירי חרב בעלי טקטיקות אכזריות במיוחד - בין היתר בתקופה האחרונה בקרב על העיר האסטרטגית באחמוט (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פריגוז'ין לצידו של פוטין - רקע: דגל הכח האכזרי (צילום: ויקימדיה)

אחד מהכוכבים העולים הידועים לשמצה בכל הקשור למלחמה באוקראינה הוא יבגני פריגוז'ין, ה'שף של פוטין', מי שהחל את דרכו כבעל שירותי הסעדה וממשיך כבעלים של צבא שכירי חרב אכזרי ומיומן.

דו"ח סודי שנחשף היום (שלישי) ברשת CNN מגלה מעשי זוועה של חיילי הצבא הפרטי, הכוללים עדויות על קטיעת איברים לחיילים אוקראינים שנכנעו לפני חודשיים.

עוד עולה כי לכח וגנר "לא אכפת" ממקרי המוות הרבים של הקבוצה - כל עוד המטרות הצבאיות מושגות. לכן, "קבוצות תקיפה לא מורשות לסגת בלי הוראה מפורשת."

בהמשך הדו"ח נכתב כי מי שיחליט להפר את הוראה ולסגת ללא פקודה מגבוה - יוצא להורג במקום.

לאחרונה הצבא הפרטי החל בסבב גיוס מבתי כלא שונים, בעיקר מרוסיה עצמה - המציעים חנינה גם לרוצחי המונים בתמורה לשירות צבאי באוקראינה של חצי שנה. על פי הערכות, 80 אחוזים מבין הלוחמים של הכח באוקראינה הם אסירים משוחררים.

"חי"ר תקיפה אינו רשאי לשאת את הפצועים משדה הקרב בכוחות עצמו, שכן משימתם העיקרית היא להמשיך את התקיפה עד להשגת המטרה." נכתב בדו"ח האוקראיני שנחשף על ידי הרשת האמריקנית. "אם התקיפה נכשלת, גם הנסיגה מותרת רק תחת חשיכה".

עוד עולה מהדו"ח כי "כח וגנר הוא היעיל ביותר עבור רוסיה בהתקדמותה בשדה הקרב" - זאת בצל הזעם בתוך הצבא הרוסי לפיו כח וגנר 'גונב לו את ההצגה'.

עוד רמזו כי צבא רוסיה מנסה לאמץ את הטקטיקה של הכח - במקום גדודים קלאסיים - תקיפה באמצעות יחידות תקיפה.

בדו"ח שפורסם תוארו מעשי זוועה של חיילי הכח הרוסי שלא נחשב לצבא רשמי, מעשי זוועה אותם נחסוך מציבור הקוראים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר