מנפצים מיתוס

הכירו: האנשים שחייבים לשתות קפה לפני השינה

חייבים קפה בבוקר? הם חייבים דווקא בלילה • האם הם מצליחים להירדם אחרי שתית הקפאין? • שוחחנו איתם והבנו עד כמה זה חשוב • ובאיזה שעה טוב לשתות קפה? (בריאות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
קפה בלילה? כן, חובה! (צילום: כותב השורות מכין קפה בלילה)

"אל דברו איתי לפני הקפה של הבוקר", מכירים?

ובכן, יש אנשים שלא ילכו לישון לפני שתיית קפה. כן. יש כאלה שחייבים קפה בבוקר ויש כאלה שחייבים דווקא בלילה. מה? זה אפשרי? זה לא מעורר יותר? זה לא מפריע להם לשינה?

שוחחנו עם כמה מהם וניסינו להבין מהו המנהג הזה לשתות קפה לפני שהולכים לישון.

"אצלי קפה הוא אירוע", מסביר מרדכי מהמרכז. "כמו שבבוקר יש כאלה שחייבים לשתות קפה כדי להתעורר ולהתחיל את היום, ככה אני. אני צריך את הקפה של הלילה כדי לסכם את היום".

גם חיה מהולנד מספרת שאצלה הקפה זה לא רק המשקה אלא המושג: "קפה עוזר לי לסגור את היום. מתיישבים לכוס קפה ונרגעים מכל היום הזה".

ואת מצליחה להירדם אחר כך?

"כן", היא מחייכת, "הפוך, אם לא אשתה קפה – לא ארדם".

"אני שותה קפה לאורך כל היום", מספר ידידיה, "בבוקר זה אכן ממריץ אותי ועוזר לי להתחיל את היום ובערב זה עוזר לי לסיים את היום עם משקה חם וטעים שמפקס אותי לפני השינה".

אז מה, אפשר לשתות קפה לפני השינה ודבר לא ייקרה?

התשובה נעוצה בכם, הקוראים היקרים. יש כאלו שרגישים יותר לקפאין ויש כאלה שפחות. מי שקפאין פועל אצלו חזק – עדיף שלא ישתה קפה לפני השינה, אך מי ששותה כל היום קפה וכבר די רגיל אליו – ייתכן בהחלט שקפה לפני השינה לא ישפיע עליו והוא יכול לשתות כרצונו.

מעניין לדעת, כי יש הטוענים כי בין השעות 9:30 ל־11:30 ובין 13:30 ל־17:00 זה הזמן הכי טוב לשתיית קפה.

בשעות האלה ישנה נפילה בגוף ברמות הקורטיזול ואז הקפאין יותר משפיע. אומנם, גם בלילה הקורטיזול נמוך, אבל, כאמור, זה יכול להשפיע על כל אדם לפי עניינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר