הקלה לצרכנים

שר האוצר פרסם צו לביטול המס על שתיה מתוקה; כמה זה יעלה?

כפי שהתחייבו כלל המפלגות - לבטל את מה שכונה "הגזירה על השתייה המתוקה", שר האוצר סמוטריץ' פרסם היום צו לביטול המס | כמה כסף זה יעלה למדינה? (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
שתייה מתוקה | ארכיון (צילום: Pierre Terdjman / Flash90)

כפי שהתחייב עוד קודם הקמת הממשלה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם היום (שלישי) צו לביטול המס על משקאות ממותקים, הצו על ביטול המס על חד-פעמי כבר פורסם לפני מספר שבועות.

סמוטריץ' להערות הציבור צו המבטל את מס הקניה שהוטל על משקאות ממותקים, אשר נכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2022. המס הוטל בהתאם להחלטת הממשלה בנושא "קידום אורח חיים בריא".

כיום מוטל על משקאות עם 5 גרם סוכר, ל-100 מ"ל ומעלה, מס קנייה של 1.07ש"ח לליטר משקה, 6.46 ש"ח לליטר תרכיז, ו- 6.46 ש"ח לק"ג אבקה.

על משקאות עם פחות מ-5 גרם סוכר ל-100 מ"ל, מיצי פירות ומשקאות עם ממתיק שאינו סוכר – מוטל מס קנייה של 0.76 ש"ח לליטר משקה, 4.53 שקלים לליטר תרכיז ו- 4.53 שקלים לק"ג אבקה.

במסגרת הצו שפורסם היום מוצע לבטל את מס הקנייה על משקאות מתוקים, וזאת בציפייה שביטול המס יוזיל את מחירם של המוצרים לצרכן.

על פי הדיווח בחדשות 12, המדינה תפסיד כתוצאה מביטול הצו סכום של 870 מיליון שקלים. האם הביטול יביא להורדת מחירים, או שהרשתות ימשיכו לגזור עלינו רווחים? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר