אתם תכריעו

לוהט או קפוא? הקרב על הקפה הטוב ביותר עולה שלב

אחרי אין ספור כתבות על קפה, הגיע הזמן לעסוק בנושא האמיתי – קפה חם או קר? חנה בורט טוענת שקפה קר זה הדבר האמיתי, לעומת ארי טננבוים שחייב קפה חם (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
אייס קפה או קפה חם? (צילום: שאטרסטוק)

כתבות רבות כתבתי על כל מה שקשור לקפה וקפאין. לא פסחתי על סיפורים מעניינים או על עובדות ברומו של עולם בכל מה שקשור לקפה, אך מדבר אחד התעלמתי באלגנטיות – קפה קר.

אם יש משהו שלא כתבתי עליו ועלתה דרישה מהשטח שנעסוק בו – זה מעלותיו של הקפה הקר.

"זה החיים", אמרו לי אנשים בפאתוס והאמת, האמת שאני לא מסכים איתם. קפה חם זה הדבר האמיתי. אך כדי להיות עיתונאי מאוזן המביא את כל הזווית בסיפור הזה של ה"קפה", אין לי ברירה אלא לעסוק בנושא בכובד ראש.

לצד חובבי הקפה הקר עומדת כתבת 'כיכר' עד לשנת 2012, גב' חנה בורט, ולצד חובבי הקפה החם, אעמוד אני, בתקווה שאייצג את הציבור נאמנה.

חנה טוענת: "מה זה קפה חם? זה חם. למה חם? קפה קר זה מרענן. טעים ומלא חיות. אין כמו קפה קר אבל באמת, לא כזה עם הרבה חלב אלא עם קרח ורצוי עוד קצת קרח.

קפה קר עם קרח ועוד קצת קרח ( (צילום: שאטרסטוק))

"נגעתי קצת במשקה הירוק פיסטוק של יטבתה, אבל הטעם של פלסטלינה, לא להיט. בפועל אין כמו אייס קפה, קר ביותר, ללא סוכר. לדעתי כל אלה שמכורים לקפה החם לא מבינים את הדבר האמיתי. בסוף יגלו את האמת ויתאכזבו שכילו את חייהם על משהו חמוץ ולא ברור.

"אייס קפה זה הבורקס גבינה של עולם הבורקסים", מסבירה חנה בפאתוס, "הקפה החם זה הבורקס תפו"א. תבחרו לאיזה צד של ההיסטוריה אתם שייכים". היא חותמת.

האבסורד הוא שלעומתה זה בדיוק מה שאני אענה: "אין כמו בורקס תפוח אדמה. למה לשים בבורקס גבינה? הכי טעים תפוח אדמה חם. ולעניינינו, קפה הינו משקה שכל כולו אומר חמימות ורחבות הדעת. קפה קר זה המצאה של מישהו שמיהר לעבודה בתחבורה ציבורית ולא יכול היה להרשות לעצמו להתענג על קפה חם וממילא הוא מילא מהר חלב (שבטח נשפך לו על השיש ואז על הרצפה) ורץ לאוטובוס ושתה בחופזה. כדי לנחם את עצמו הוא אמר 'אוי, איזה טעים זה', כשעמוק בלב הוא יודע מה באמת טעים...".

כותב השורות מכין קפה חם, כי זה הדבר האמיתי (צילום: כותב השורות)

קפה חם זה הארומה, קפה חם זה להתענג על כל שלוק ולהודות לה' שהתעוררת לעוד יום של קפה איכותי. קפה חם זה החוויה שהרבה מעבר לקפה.

ומה דעתכם? אתם עם חנה, חובבים קפה קר אבל ממש, או עם ארי, חובבים קפה חם, אבל ממש? טקבקו והשפיעו על הסקר שיכבוש את הרשת!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר