שנתיים אחרי הפיגוע

המחבל שדרס חיילי גולני - הורשע; "עוררו את זעמו סתם"

סנד טורמאן, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה סמוך למתחם התחנה בירושלים - לפני יותר משנתיים, הורשע היום בבית המשפט, בגין ביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח חיילי גולני (חדשות משפט)

זירת הדריסה בירושלים (צילום: מצלמות אבטחה)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (רביעי) את המחבל סנד טורמאן, בגין ביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח חיילי גולני בירושלים לפני כשנתיים.

בפיגוע, נפצעו 12 חיילים שהיו בדרכם לטקס ההשבעה ליד הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו. בתיעוד הוידאו, ניתן לראות את החיילים נמלטים לכיוון השני, בעוד המחבל דורס את חבריהם.

על פי כתב האישום, בחודש יוני 2020 ביקרו חיילים מחטיבת גולני בעיר ירושלים במטרה להשתתף בטקס השבעה בכותל המערבי. בעת שצעדו 38 חיילי גולני במסלול סיור לימודי בירושלים בדרכם לטקס השבעה בכותל.

הנאשם נסע ברכבו והבחין בקבוצת החיילים, והדבר עורר את זעמו. בשלב מסוים, במהלך נסיעתו, החל הנאשם להשמיע פסוקים מהקוראן, ובניהם את סורה "אלאנפאל" העוסקת בדיני מלחמה וחלוקת השלל.

הנאשם הבחין בחיילים צועדים ברחבי ירושלים. כאשר הגיעו החיילים למתחם התחנה והמתינו על המדרכה ברחוב דוד רמז, סמוך לכיכר התנועה ב'מתחם התחנה', חזר הנאשם עם רכבו למקום הפיגוע, הבחין בחיילים שעמדו על המדרכה ביציאה מהכיכר וגמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע דריסה במטרה להביא למותם של חיילים רבים ככל האפשר.

בכדי להוציא את תכניתו אל הפועל, בהתקרבו ליציאה מהכיכר, לחץ הנאשם על דוושת הגז, האיץ את מהירות נסיעתו, וכיוון את רכבו לעבר החיילים העומדים על המדרכה. הנאשם עלה עם רכבו על המדרכה ודרס בעוצמה רבה את החיילים שעמדו באותה העת על המדרכה.

ציעוד מהזירה (מצלמות אבטחה)

הנאשם המשיך בנסיעתו לעבר החיילים, פגע בחלקם והפיל אותם לקרקע, תוך שרכבו גורר שני חיילים. הנאשם לחץ על דוושת הגז, הגביר את מהירות נסיעתו והמשיך בנסיעה כאשר הוא עולה עם רכבו על חיילים שהיו שרועים על הקרקע.

לאחר מכן הנאשם נמלט מהמקום לבית משפחתו בחברון והסתתר שם. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נפגעו 12 חיילים בדרגות פציעה שונות, אשר פונו לבית החולים ונזקקו לטיפול רפואי.

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד שחר מלול, טענה כי התנהלות הנאשם ועדויות החיילים, האזרחים ונסיבות האירוע הינן ליבת הראיות המהוות את הבסיס לקביעה כי מדובר באירוע מכוון שנועד לגרום למותם של החיילים ולא בתאונת דרכים כפי שטען הנאשם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר