חשש כבד לשלומם

"יש יהודים נעדרים" | השיחה בין רבני טורקיה לרב הראשי

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שוחח עם הרבנים בטורקיה שעדכנו כי "ישנם עדיין יהודים נעדרים". הרב פנחס גולדשמידט: "עוקבים בדאגה אחר מצב הקהילה היהודית במדינה" (העולם היהודי, חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
הגר"ד לאו (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

לחץ מנעדרים יהודיים: הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שוחח לפני שעה קלה (שני) עם רבני הקהילות בטורקיה המתמודדים כעת עם תוצאות רעידות האדמה הקשות שפקדו את המדינה ביממה האחרונה ונשיא ועידת רבני אירופה הגר"פ גולדשמידט שלח חיזוקים.

הרב הראשי שוחח תחילה עם שליח חב"ד ורב הקהילה הרב מנחם מנדל חיטריק, שסיפר לרב הראשי כי הוא נחת כעת במקום קרוב לאירוע רעידת האדמה בכדי לעקוב מקרוב על הסיוע הנדרש.

הרב חיטריק סיפר לרב הראשי כי מצבם של חברי הקהילה היהודית במקום ברוך השם בסדר, וכי היהודי האחרון שהיה תחת בנין שהתמוטט חולץ מההריסות, וכעת מתמודדים עם ניתוקי החשמל וחוסר הקשר הטלפוני ששורר במדינה.

לאחר מכן שוחח הרב הרב הראשי עם הרב יצחק פרס, רב קהילת יוניקיו, חבר ב'ועידת רבני אירופה וחבר בית הדין של איסטנבול טורקיה, שסיפר לרב הראשי כי בגבול עם סוריה מתגוררים 12 יהודים וכעת שני יהודים מקהילת דרום טורקיה נעדרים ונעשים מאמצים לאתר אותם, לאחר שאבד איתם הקשר.

הרב הראשי אמר לרבנים בטורקיה: "הקב"ה מזכיר לנו ש"המביט לארץ ותרעד" היא מציאות הבריאה של הקב"ה, אך הקב"ה ברחמיו גם שומר עלינו מכל צרה וצוקה".

הרבנים הודו מקרב לב לרב הראשי על הדאגה ואמרו שימסרו את דברי הרב הראשי לכלל חברי הקהילות בטורקיה.

בתוך כך, הגאון הרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה הגיב לאסון ואמר: "אסון נוראי התרחש היום על אדמת אירופה, וכולנו תפילה ותקווה שכל הנעדרים יימצאו בריאים ושלמים. אנו עוקבים בדאגה אחר מצבה של הקהילה היהודית, ושולח חיזוקים ותפילות לשלומם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר