עוד מנזקי הנגיף

לא התחסנתם מפני הקורונה? אתם עלולים לחטוף סוכרת

מחקר חדש בדק את הקשר שבין מגפת הקורונה לעלייה בשיעורי התחלואה במחלת הסוכרת. מסתבר שיש קשר מדאיג, אולם מה קרה לאלו שחלו לאחר שהתחסנו? (חדשות בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כולנו מקווים שהתפרצות נגיף הקורונה כבר מאחורינו, אולם נזקי המגפה עדיין לא נחשפו לחלוטין. חוקרים בכל העולם עדיין בודקים את השפעות הנגיף על כלל מערכות הבריאות, תוך בדיקת השפעת חיסוני הקורונה על אנשים שלקו במגפת הקורונה.

קבוצת חוקרים מבית החולים 'סידרס-סייני' שבלוס אנג'לס, בדקו את הקשר שבין אנשים שחלו בקורונה לבין אנשים שחלו בסוכרת מסוג 2 (-סכרת מבוגרים), כשאת התוצאות המפתיעות הם פרסמו בכתב העת JAMA Network Open journal.

החוקרים עקבו אחרי התיק הרפואי של יותר קרוב ל-24 אלף חולים שטופלו בבית החולים סידרס - סייני לאחר שנדבקו בנגיף, ובדקו מהו הסיכוי של אנשים שלקו בקורונה ללקות בסוכרת: מתוצאות המחקר התברר כי אכן מגפת הקורונה העלתה את שיעור הסיכון למחלת הסוכרת, כשהסיכוי לחלות בסוכרת לאחר הידבקות בקורונה הגיע לשיעור של 2.1%.

אולם החלוקה שבין חולים מחוסנים לחולים לא מחוסנים ניכרה היטב בהשפעת הנגיף על העלאת הסיכון לסוכרת: בעוד ושיעור החולים בסוכרת לאחר הידבקות בקורונה עמד על שיעור של 2.7%, שיעורם של הלוקים בסוכרת לאחר קורונה עמד על אחוז אחד בלבד, מה שמלמד על יעילותו של חיסון הקורונה, ועל הפחתת נזקי הקורונה גם במקרים שאכן הייתה הידבקות לאחר החיסון.

החוקרים הסבירו את הקשר שבין הידבקות בנגיף הקורונה לסיכון מוגבר למחלת הסוכרת, בכך שכנראה שנגיף הקורונה גורם לגוף לתגובות דלקתיות, דבר שמייצר תנאים שמקלים על מחלת הסוכרת להתפתח, בניגוד לתגובת הגוף בקרב מחוסנים שלקו בקורונה, שבהם התגובה הדלקתית הייתה קלה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר