השידור קרס | צפו

פוטין נאם לאומה: "המערב התחיל את המלחמה, צבא אוקראינה ניאו נאצי"

כמעט שנה אחרי הפלישה הרוסית לאוקראינה, נשיא רוסיה פוטין פתח נאום מלא האשמות כלפי המערב וטען: "לאוקראינה יש סמלי ורמאכט על הטנקים"| עוד טען: "האוקראינים שבויים בידי קייב" (חדשות, בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין מתקבל בתשואות (צילום: הקרמלין)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נאם היום בצהריים (שלישי) את 'נאום מצב האומה' - כשכמעט כולו עסק במלחמה באוקראינה אותה מקפיד פוטין להגדיר כ'מבצע מיוחד'.

במהלך הנאום קרס השידור ברוסיה כמה פעמים, כשגורמים בכירים במוסקבה טענו כי מדובר במתקפת סייבר.

בנאומו שנמשך קרוב לשעתיים, אמר הנשיא הרוסי כי "לכל אחד מאיתנו יש אחריות גדולה להגן על המדינה ההיסטורית שלנו... בשנת 2014 החלטנו על מבצע מיוחד. מאז, הדונבאס נאבקת על הזכות לשמור על עצמה ועל שפתה - הם נאבקים ולא נכנעים".

"היינו סובלניים ועשינו הכל בשביל לסיים את העימות הזה בצורה שקטה - אבל הם רק משכו זמן וניסו לעצום עיניים על ההרג של השלטון בקייב, התעללות ומשטר טרור בדונבאס" טען פוטין.

בהמשך הוסיף והאשים: "אנחנו היינו פתוחים מאוד לדיאלוג עם המערב... בתגובה אנחנו קיבלנו תשובות לא כנות. בינתיים גבולות נאט"ו התרחבו והחלו להעביר נשק לגבולות של רוסיה".

"בדצמבר 2021 העברנו רשמית את בקשתנו בכל הקשור לביטחוננו - אבל קיבלנו סירוב להצעות שלנו וזה נהיה ברור שהתגובה הייתה הרסנית - ולא הייתה לנו ברירה... שלטון קייב לקח נשק ותקף את הדונבאס מאז 2014, וב-2015 הם תקפו בפשיטות טרור על אזרחים".

לא מרוצים. נגידת הבנק הרוסי ושר החוץ הרוסי (הקרמלין)

עוד טען: "אני רוצה להזכיר - הם התחילו את המלחמה ואנחנו מנסים לעצור אותה ואני מזכיר: בעשור האחרון זה היה המערב שהוציא את השד מהבקבוק".

"בזמן שהדונבאס בערה, ודם נשפך, המערב שיחק בקלפים על חיי האנשים בזמן שרוסיה חתרה בכנות לפתרון של שלום. הם התנהגו באותה הצורה כשהם השמידו את יוגוסלביה, עיראק, לוב וסוריה."

בהמשך הנאום האשים את צבא אוקראינה וטען כי הוא נאצי: "יש להם סימני ורמאכט על הטנקים שלהם - הם אפילו לא מסתירים את זה. יש להם הרבה ניאו נאצים". בהמשך הוסיף והאשים את המערב ואמר כי "הם משתמשים בכל האמצעים נגד רוסיה - כולל בנאצים".

עוד טען הנשיא הרוסי כי "אנחנו לא נלחמים באוקראינה. העם האוקראיני שבוי בידי שלטון קייב".

בהמשך נאומו, באופן אירוני, טען כי המערב חתר להסכמים עם הנעצים ויצר איתו בריתות, זאת בהתעלמות מוחלטת מהעובדה שברית המועצות חתמה על הסכם עם גרמניה הנאצית (עד שגרמניה הפרה אותו).

"הם רוצים להפוך עימות מקומי לעימות עולמי. אנחנו מבינים את זה ואנחנו מגיבים באופן דומה. הם מנסים לשנות את ההיסטוריה - הם יוצאים נגד התרבות שלנו, נגד הדת שלנו. תראו מה עשו לעם שלנו...".

בהמשך טען: "המחויבות שלנו להגן על ילדינו... זה מובן מאליו שהמערב ימשיך לנסות להרוס את החברה שלנו... אנחנו לעולם לא ניתן לשלטון קייב והמערב לצוד את המולדת שלנו".

"כל אחד מבין את הקשר בין האנשים בדונבאס לבין המולדת שלהם. אני רוצה להודות לכולכם, כל אזרחי רוסיה. אני רוצה להודות לכל הכוחות הנלחמים למען הדונבאס."

בהמשך נאומו פוטין האשים: "הסנקציות שהטיל המערב נועדו למעשה להכריח את האזרחים שלנו לסבול. הממשלה שלנו והבנק של רוסיה - יחד אנחנו מצליחים להתמודד עם המשבר הכלכלי... זאת לא מדיניות של הדפסת כסף... אתמול פורסמה אינפורמציה שמראה כי הכלכלה שלנו צמחה" וטען: "המערב גנב לרוסיה את יתרת הזהב ומטבע החוץ שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר