ירידה במתחסנים לחצבת

מדאיג: ירידה בחיסוני החצבת - ועליה בשיעורי התחלואה

מנתוני התחלואה במגפת החצבת עולים נתונים מדאיגים: החצבת מתפשטת בכמה מדינות, כששיעורי ההתחסנות של הילדים אינם מספיקים בכדי לעצור את ההידבקות (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית במידת ההיענות של הורים לחסן את ילדיהן כנגד מחלת החצבת, ושיעורי התחלואה העולם מאששים את החשש של גורמי הבריאות: המחלה הולכת ומתפשטת בכמה מדינות בעולם, וביניהן ארצות הברית, אינדונזיה, סרביה ומדינות נוספות בדרום אפריקה.

בכדי להגיע לרמת חיסון מספקת נדרשים לפחות 95% מכלל הילדים להתחסן פעמיים, כשחיסון אחד מגן על כ-85% מהילדים, ובמנת חיסון נוספת מגיעים הילדים לרמת הגנה של 100%. ואכן, הנתונים מראים שבמדינות רבות בעולם שבהן לא מגיעים לשיעורי החיסון הנדרשים המחלה מתפשטת ומגיעה למספרים שמדאיגים את מערכת הבריאות.

כך באינדונזיה מדווחים על 3,341 מקרים מאומתים לשנת 2022, עליה של פי 32 מאשר הנתונים שאומתו בשנת 2021. אפילו בארה"ב, שיעורי החיסונים עומדים על כ-93.5 אחוז שאומנם קרובים מאד לשיעור הנדרש, אולם לטענת החוקרים האחוז וחצי החסר משפיעים על רמת ההגנה של ילדי ארה"ב מפני המגיפה - משום שילדים לא רק נדבקים יותר אלא גם מדביקים יותר, ומפיצים את המחלה למקומות נוספים.

בשל כך, בפתיחת השנה הפרצה המגיפה בסיאטל שבארה"ב (במדינת וושינגטון), כשאישה לא מחוסנת שהתה בבית חולים מחוץ למדינה בקרבת חולה מאומת ונדבקה, כשגורמי הרפואה בודקים אם היא באה במגע עם אנשים לא מחוסנים, שעלולים להידבק במחלה הקשה.

גם בישראל יש ירידה ברמת ההתחסנות, כשהורים רבים לוקים במה שמכונה "עייפות פנדמית", ולא מקפידים על הגעה לכלל החיסונים אליהם הם מזומנים, כשגם מגפת החצבת עלולה להפתיע את ההורים בכל עת, ולהתפרץ במלא עוצמתה במגע עם ילדים שאינם מחוסנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר