תיעוד מיוחד

צפו: כך נחגג גיליון ה-2000 של עיתון 'כפר חב"ד'

באודטוריום 'סמולראש' בתל אביב, בראשות רבני חב"ד, שלוחים, משפיעים וראשי מוסדות חב"ד, חגגה משפחת חב"ד את גיליון ה-2000 של עיתון 'כפר חב"ד' | אברהם פריד הקפיץ עם מיטב ניגוני חב"ד וסרטונים מיוחדים ריגשו את כולם | צפו בתיעוד (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילומים: מאיר דהן)

באודטוריום 'סמולראש' בתל אביב נחגג בסוף השבוע ציון דרך היסטורי של עיתון 'כפר חב"ד' - עיתון ה-2000. 'כפר חב"ד', הוא השבועון החב"די הרשמי, היוצא לאור כבר למעלה מ-40 שנה ברציפות.

בראשות חברי בי"ד רבני חב"ד, שלוחי חב"ד, משפיעים וראשי מוסדות חב"ד, נערך המעמד המיוחד, באווירה חגיגית ונעימה, שביקשה לציין את גיליון ה-2000 לגיליון שמאיר את בתיהם של אלפים ורבבות בתים, בישראל ובעולם כולו, מידי שבוע בשבוע.

האירוע נפתח עם וידאו מיוחד והיסטורי, ובו וותיקי מערכת שבועון 'כפר חב"ד' ובהם העורך הראשי הרב אהרן דב הלפרין, הרב משה מרינובסקי והרב יצחק הולצמן, לצד ר' שלום לבנהרץ, ר' נתן ציבין ור' מנחם גורביץ - שבו אל ימי עבר של העיתון, אל העבודה מאחורי הקלעים עם צאתו לאור של העיתון וכן בשנים שלאחר מכן. בהמשך נראה על המסכים העורך ר' מנחם כהן שסיפר על התאמת העיתון בעשור האחרון גם לקהלים חדשים ונוספים.

ברגעים בהם דובר בקליפ על המכתב הנדיר שהעניק הרבי מליובאוויטש למערכת העיתון, לרגל גיליון ה-500, עלה העורך הראשי הרב הלפרין להקריאו. הקהל כולו נעמד על הרגליו, בחרדת קודש, כשהרב הלפרין קורא מילה במילה מהאיגרת הנדירה, בה מרעיף הרבי בשבחים על חשיבתו של 'כפר חב"ד', ומברך את חברי המערכת והקוראים - אותם מכנה "שליט"א".

בסיום קריאת איגרת הקודש, הוקרן סרט היסטורי נוסף - הרבי והעיתון. הצוות הבכיר של העיתון, לצד דמויות נוספות, הרב משה הבלין - חבר בי"ד רבני חב"ד, וכן הרב צבי הירש ראסקין ממונטריאול, סיפרו עד כמה נגע לרבי עיתון 'כפר חב"ד'. הקטע כולו נפתח בתיעוד וידאו נדיר ומיוחד בו שומעים את הרבי, מורה בקולו לרב עלבערג, יו"ר איגוד הרבנים בארה"ב, להתראיין לעיתון 'כפר חב"ד', כשהוא נוקב בשמו של העורך הראשי הרב הלפרין. קטע וידאו זה, ריגש את המשתתפים, שנחשפו לראשונה, באופן מוחשי, למעורבות של הרבי ב'כפר חב"ד' - המכונה "שופרו של הרבי".

בשלב זה של האירוע, נפתח חלקו הראשון של המופע המוזיקלי עם הזמר החסידי אברהם פריד בניהולו המוזיקלי של יובל סטופל. פריד ביצע את מיטב ניגוני חב"ד מכל הזמנים. בעיצומו של הפרק המוזיקלי, פריד סחף את הקהל, שהחל לרדת לאט לאט רד לקידמת האולם, ופצח בריקודי שמחה במשך דקות ארוכות.

בסיום הפרק המוזיקלי נראה על המסכים איש התקשורת הנודע ידידיה מאיר, שמנוי כבר שנים ארוכות של 'כפר חב"ד', ותיאר עד כמה העיתון הוא חלק בלתי נפרד מחווית הקריאה השבועית שלו ועד כמה הוא נהנה מתכני העיתון בכל שבוע בשבוע. דבריו של ידידיה סיפקו טעימה לקהל מגוון ורחב של קוראי 'כפר חב"ד' שמוצא עניין רב בתכני העיתון החסידי.

לאחר מכן עלה על הבמה המגיש והמנחה אפרים קמיסר שסיפר על הקשר האישי שלו על העיתון והזמין את הציבור לצפות בהשפעה הדרמטית של העיתון על עולמות מגוונים. על המסך הוקרן סרט מרגש, ובו נראה שליח הרבי לים המלח הרב שמעון אלהרר שיצא לשליחות בזכות הקריאה הקבועה בסדרת הכתבות 'חב"ד בעולם' בעיתון 'כפר חב"ד', עורך הדין עזריאל קרבצ'וב - שסיפר איך פילס את דרכו לחב"ד בעקבות ההיתקלות ב'כפר חב"ד' וכן איש התקשורת הוותיק שאול שיף שתיאר איך 'כפר חב"ד' עיצב את עולמו, מה שגרם לו לימים גם לגדל זקן.

בסיום הסרט, ותחת ההשפעה הגדולה על הקהל, עלה מתוך הקהל לדבר אחד מכוכבי הפקת המולטימדיה המיוחדת, ר' עזריאל קרבצ'וב. ר' עזריאל סיפר לקהל הנרגש שרק בחודש האחרון זכה בפעם הראשונה לנסוע לרבי. הוא סיפר איך פרץ בבכי בצאתו מהציון הק' של הרבי זי"ע והקהל כולו דמע יחד עמו. הוא חתם את דבריו בהשפעה העצומה של 'כפר חב"ד' על קהל קוראיו והוא בתוכם והציע לכל אחד ואחד לחתום מנוי על הגיליון החסידי שמאיר את ביתו.

בסיום דבריו הוקרן קליפ מיוחד, בו נראו ארבעה דמויות בולטות באנ"ש: המשפיע הראשי של הישיבה המרכזית בכפר חב"ד הרב שניאור זלמן גופין, המשפיע מנחלת הר חב"ד הרב מענדל וכטער, המשפיע מכפר חב"ד הרב מיכאל טייב והשליח והמרצה הנודע הרב שניאור אשכנזי. כל אחד מהם תיאר בשפתו הייחודית עד כמה עיתון 'כפר חב"ד' מאיר את הבתים ועד כמה יש חשיבות גדולה לכל משפחה חב"דית לעשות מנוי של קבע ל'כפר חב"ד'.

פרק מיוחד במינו, התרחש בשלב זה: שמונה שלוחי הרבי ממדינות שונות בעולם - מהמזרח ועד ארה"ב, סיפרו עד כמה הם מחכים ל'כפר חב"ד' בכל שבוע, ועד כמה 'כפר חב"ד' מחיה את השליחות שלהם בבחינת מים קרים על נפש עייפה, בתוך השליחות המייגעת והמאתגרת. השלוחים תיארו איך 'כפר חב"ד' מחבר אותם למשפחת השלוחים העולמית ועד כמה הוא מרתק את כל בני הבית.

בחלק זה של האירוע נחשפה בשורת הערב: הכנות לקראת מהדורה אנגלית של 'כפר חב"ד' - וזאת הודות להתגייסותו של הנגיד החסידי ו"שליח הרבי לענייני שלימות הארץ", הרב יוסף יצחק הכהן גוטניק. המנחה שיבח במעמד את השליח הרב יצחק משען, על התגייסותו אף הוא לימין 'כפר חב"ד' - גם בגיליון ה-2000, וגם בכלל במעגל השנה.

ועכשיו, הגיע הפרק המוזיקלי השני, כשפריד עלה לבמה, וסחף את הקהל הגדול עם ניגוני חב"ד סוחפים. ובאווירה מרוממת זו, נחתם המעמד החגיגי והמרגש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר