להבטיח עתיד טוב יותר

אושר בוועדת שרים: דירה שתרכש ליתום לא תחויב במס רכישה

ועדת השרים אישרה לקריאה טרומית הצע"ח שיזם ח"כ יעקב אשר ועליה חתום גם ח"כ משה גפני, לפטור ממס רכישה דירה הנרכשת ליתום - עבור הבטחת עתידו (חדשות, כלכלה)

יוזם ההצעה, יעקב אשר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ועדת השרים אישרה היום (ראשון) לקריאה טרומית את הצעת החוק שיזם ח"כ יעקב אשר ועליה חתום גם ח"כ משה גפני, לפטור ממס רכישה דירה הנרכשת ליתום עבור הבטחת עתידו.

על פי ההצעה, דירה שתירכש עבור יתום כדי להבטיח את עתידו הכלכלי לא תחויב במס רכישה, הצבעה בקריאה טרומית להצעה תהיה ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת.

במקרי טרגדיות של פטירת אחד ההורים במשפחה, מקובל להעמיד סכום ייעודי לרכישת דירה לכל ילד יתום, אם מכספי הירושה ואם מכספי תרומות שנאספות בדרך כלל סמוך למועד הפטירה, זאת כדי להבטיח שבעתיד יהיה ליתום בסיס כלכלי להתחיל את חייו באופן ראוי.

אלא, שחוק מיסי המקרקעין הקיים מחייב בעלויות גבוהות של מס רכישה כאילו מדובר בדירה נוספת של ההורים.

על פי המצב כיום, הורה וילד עד גיל 18 נחשבים כתא משפחתי אחד, זאת מחשש שרכישת דירה על שמו של הילד עלולה להיות רכישה שנעשית עבור הוריו ורק נרשמת על שם הילד.

חשש זה, טען ח"כ אשר, לא קיים במקרה של רכישת דירה עבור ילד יתום, שכן מטרת רישום הדירה על שמו לא נועדה לשם התחמקות מתשלומי מיסים אלא להבטחת עתידו.

הצעת החוק של ח"כ אשר מבקשת לתקן מצב זה ולקבוע כי ברכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, יוחרג התא המשפחתי הקיים בין הורה וילד, כפי שהוחרג 'ילד נשוי', כך שמס הרכישה יהיה כמו ברכישת דירה יחידה.

בדברי ההסבר לחוק צוין כי "מכיוון שכל מקרה של רכישת דירה על שם ילד מתחת לגיל 18 מחייב את אישור בית המשפט, נשלל החשש שזכות זו תנוצל על ידי ההורה להטבת מס עבורו", נכתב בהצעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר