בעיית קשב וריכוז של הילד מפריעה לנישואין

קשב וריכוז הנה בעיה נפוצה בקרב ילדים, הם מתקשים ללמוד ואף מתאפיינים בבעיות התנהגות. מה קורה בין בני זוג כאשר הם מתחילים להאשים אחד את השני בכישלונותיו של הילד? (זוגיות)

אילנה בן משה | כיכר השבת |
הפרעות קשב וריכוז נפוצות מאוד בימינו בקרב ילדים בכל הגילאים.

לפעמים ההורים עצמם מזהים כבר בגיל צעיר כי הילד אינו רגוע או מתקשה בביצוע מטלות וריכוז.

עד שעולים על הפרעה זו לוקח זמן ועד שהמורה מפנה את הילד לטיפול זה תהליך שיכול לקחת זמן רב. כל התקופה הזו עוברת למעשה על הילד כשהוא במצב של היפר עם אנרגיות גבוהות ברוב המקרים.

כשבאים לטפל בהתנהגות זו בדרך כלל כל תשומת הלב מופנית לבעיית הילד. אבל ההורים המתוסכלים אינם זוכים לשום מענה למצוקתם. ראשית החלום לגבי הילד המושלם זה שיביא ציונים טובים ויהיה תלמיד חכם מתנפצים באחת.

בדרך כלל בגלל ההפרעה הוא יביא הביתה ציונים נמוכים שילוו בהפרעות התנהגות. הם פעמים רבות נקראים לבית ספר ושומעים על מעלליו של ילדם. מפח נפש גדול מתלווה גם כשהם מנסים לשבת ללמוד יחד עם הילד בבית ולקדמו.

אבל שיא התסכול מופיע כשהאכזבה רבה ומתחילים להאשים האחד את השני, בחוסר התמדה עם הילד או כי אחד הצדדים לא חינך את הילד כראוי.

יש לשים לב לא ליפול לפח הזה ולא להפוך את בעיית ההתנהגות של הילד לבעיה זוגית. זוגות רבים מגיעים למצבי קיצון בגלל ילד עם הפרעת קשב וריכוז, גם בגלל חוסר הסכמה לגבי דרך הטיפול בו.

כל מה שצריך זה לפנות כמה שיותר מהר לרופא המשפחה ולהשיג עזרה לילד. שיתוף פעולה הורי בנושא יביא לחיזוק הילד ולחיזוק חיי הנישואין .

ילד שנתון תחת בעיה זו ומתווספות לו בעיות נוספות בבת כגון: מריבות בין ההורים, יכול להתדרדר מהר מאד ולחוש אשמה בכל הנוגע כלפיו ומה שמתרחש בבית, לכן היו זהירים וחישבו גם על הילדים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית