זהירות: אלרגיה יכולה לסכן את חייכם

קדחת השחת זהו שמה של האלרגיה המגיע עם בוא האביב. היא מאופיינת בדרך כלל בגודש באף בצרבה בעיניים ועיטושים חוזרים. למה זה מופיע? וכיצד ניתן להתמודד עם הקדחת? (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
קדחת השחת - כך נקראת האלרגיה. היא מתאפיינת בדרך כלל בגודש באף, בצריבה בעיניים ועיטושים חוזרים.

האלרגיה גורמת לאי נוחות ולהפרעות נשימה במהלך השינה, ולחולשה ולעייפות במהלך היום. בדרך כלל היא מתחזקת בשעות הערב. האלרגיה יכולה להגיע גם למצבים מסכני חיים אם לא מטפלים בה כמו שצריך.

ייתכן וגם אם כלל לא סבלת בעבר מאלרגיה, היא פתאום תצוץ ותופיע משום מקום. בתחילה היא תופיע בצורה פחות חמורה ולאט לאט תלך ותתחזק יש גם אפשרות כי היא תעלם כלעומת שבאה.

אלרגיה היא תגובת יתר של מערכת החיסון – כך היא מזהה חיידקים ונגיפים. היא תוקפת אותם על מנת לחסן ולהגן על הגוף מפניהם.

לעיתים, היא גם פועלת בצורה הפוכה - כתגובת יתר נגד חומרים שאין בהם איום ממשי ובכך היא יוצרת מצב אלרגי בגוף. לכן החשיפה הראשונה לאלרגן מכל סוג שהוא תהיה בתחילה פחותה, ולאחר מכן תלך ותגבר.

כיום אחד מכל חמישה אנשים סובל מאלרגיה, תגובות אלרגיות נמשכות בפרקי זמן שונים מאחד לשני. בדרך כלל אלרגיות עונתיות יהיו בתקופות המעבר בין העונות. אלרגיית האביב מופיע בתקופת פסח שמביא עמו את האביב והפריחה, את הניקיונות ואת קרדיט האבק הגורמת לאלרגיה.

מערכת החיסון בדרך כלל נוטה לחזור על עצמה, ולכן מי שסבל מאלרגיה עונתת ייתכן ויחוש שוב את המצב הבלתי נסבל הזה. ישנן תכשירים שונים המטפלים ומקלים על הסימפטומים של האלרגיה. הימנעות מאבק ומפריחה בשלבים הראשונים של האלרגיה יועילו, אם מפיעה צריבה בעיניים הימנעו מלגרד אותם כדי שא להגביר את החיידקים המצטברים סביב ולגרום למצב להחמיר ולהזדהם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית