מדוע אנחנו מאבדים נוזלים?

הימים החמים כאן והבעיה בהם מלבד החום המציק שאנחנו שוכחים לשתות או שלא שותים מספיק. הנה כמה עובדות על מים שלא ידעתם או שאולי כן, אבל ממש לא שמתם אליהם * הכל על איבוד נוזלים ומה שחשוב לדעת על שתיית מים (בריאות)

Mame | כיכר השבת |
המים מופרשים מהגוף בכל מיני דרכים, דרך העור, השתן ומערכת הנשימה. גם במידה ואנו לא עושים כלום אנחנו תמיד במצב של איבוד נוזלים. הגוף שלנו בפעולה מתמדת של ניקוי הפסולת מהגוף. בזמן שאנו חולים הגוף דורש שתיה מרובה יותר בשל יתר הפעילות המתבצעת בו. וכמו כן בימים חמים שהגוף חשוף יותר לאיבוד נוזלים, ונמצא במצב סיכון של התייבשות.

לא תמיד מרגישים צמאים

לפעמים הגוף נוטה לבלבל בין תחושת הרעב לצמא ובשל כך אנחנו שוכחים לשתות, חוסר בשתיה על בסיס יומי יכול לגרום להתייבשות ארוכת טווח, מה שיבוא לידי ביטוי בימים עם חום קיצוני ויכול לגרום למצב של התייבשות חריפה. הנתון שחשוב לדעת כי איבוד של 20 אחוז מהנוזלים בגוף יכול לגרום למוות. מפחיד? פשוט תתחילו לשתות.

סימנים של התייבשות

קשה לזהות סימנים של התייבשות, אנו הרבה פעמים חשים כאבי ראש המלווים בסחרחורות קלות, אך לא מיחסים זאת לשתיה, מצבים כמו רצון עז לישון, חולשה, התכווציות, רעידות, חוסר שיווי משקל, ובמצבים קיצוניים יותר כמו מצב של בלבול, אפתיה, נפיחות בלשון ופגיעה בכליות ותפקודי הלב. כדאי לשים לב לסימני האזהרה הראשונים, כאשר הגוף נכנס למצב של התייבשות, קשה מאד לעצור אותו. כמויות הנוזלים שצריך לתת לו על מנת לאושש אותו יכולים להוות פגיעה בכליות לטווח ארוך יותר.

מי נמצא בקבוצת סיכון ?

אנשים חולים, מצוננים, מחלות חום,וירוס, חולים כרוניים שהגוף שלהם מצריך שימוש בתרופות על בסיס יומי קבוע, חולי סוכרת, לחץ דם, הסובלים מחום גוף גבוה, קשישים וילדים קטנים, אנשים העובדים בעבודה פיזית קשה, חיילים, ואנשים העובדים בעבודות המצריכות פעילות פיזית מאומצת.

כמה צריך לשתות?

כמות השתיה תלויה במין, בגיל, במשקל, באחוזי השומן בגוף, בעיסוק ובקצב הפעילות הגופנית. לכן אין תשובה מדוייקת לכך. בערך נשים צריכות לשתות בין 9-10 כוסות ביום, ואילו גברים בין 11-12 כוסות ליום, כמובן שבמצבים כמו הריון והנקה נדרשת כמות נוספת של עוד כ- 4 כוסות בממוצע.

מה מומלץ לשתות

בימים חמים ממולץ רק מים, אין הנחות. שתיה כמו קפה, תה או משקאות המכילים קפאין ואלכוהול אמנם מרוות לכמה רגעים, אך גורמים לגוף להוציא אותם בחזרה ולסחוב עימם בדרך החוצה נוזלים נוספים. מה שמשאיר אותנו במצב של אפס נוזלים . לכן למי שקשה מאד ניתן להמתיק מעט את המשקה או למהול אותו בפטל, או משהו ממתק, לא בסוכרים מלאכותיים, הם אינם מועילים. במידה ואתם מכורים לקפה כדאי שתזכרו שכל כוס קפה שווה לשתי כוסות מים לפחות, אז פשוט תשתו כוס מים לפני ואחרי שתיית הקפה.

איך תדעו אם שתיתם מספיק

בבדיקת שתן פשוטה, במידה והשפתיים יבשות ואתם מרגישים כי אינכם מסוגלים לשתות, שימו לב שתיה מרובה מדי מעל 20 כוסות גורמת לדילול הדם, למצב קיצוני של הרעלת מים, השתדלו לשמור על מצב מאוזן, ופשוט תשתו בכמות המתאימה והמבוקרת עבורכם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית