חשוב שתדעו: שעות שינה שילדים חייבים להשלים

חוסר שינה במיוחד בזמן חופש יכול להצטבר לא רק אצל מבוגרים גם אצל ילדים, חשוב להקפיד על שעות שינה מסודרות, אפילו שהסדר משתנה בחופש כדאי להקפיד שהילדים ישנו בזמן ואת שעות השינה שהם חייבים על מנת למנוע חסכים (בריאות)

טליה אדר | כיכר השבת |
מלבד עייפות, תחושת כבדות ומראה עייף, גם פגיעה ישירה בחילוף החומרים, ועוד כמה סכנות שיכולים לארוב לבריאותנו ולבריאות ילדינו מחוסר שינה.

מחקרים רבים שנעשו בתחום מטעם האקדמיה לשינה, הראו בצורה גורפת כי ילדים ותינוקות שישנו מספיק שעות, סבלו פחות ממחלות לב, יתר לחץ דם, ודיכאון, זה בה גם לידי ביטוי בקשיי למידה וברכישת קשרים חברתיים, בהשוואה לילדים אשר סבלו מחוסר שינה.

מחלות נוספות שיש להן השפעה מחוסר שינה לטווח הרחוק הם: סוכרת, השמנת יתר, פגיעה במערכת החיסונית וסיכוי של פי ארבע להדבק ממחלות, כמו כן היא יכולה לגרום לבעיות קשב וריכוז, פגיעה בהתנהגות, ובהתפתחות הרגשית, מחסור בשינה גורם גם לבעיות היפראקטיביות, בקיצור, הבעיה בחוסר שינה, ככל שהיא מגיל קטן יותר היא רק הולכת וגדלה וגורמת להתפתחות מחלות וסיבוכים בריאותיים בעתיד.

חלק מההשפעות הן מידיות וחלק מהן נגרמות בטווח הרחוק, לכן כדאי שתלמדו את ילדכם כי 'זמן' השינה הוא אחד המקורות החשובים ביותר להתפתחותם, ילדים אוהבי שיגרה מטבעם, ילדים אשר סבלו מחוסר שינה בגיל קטן פיתחו בעיות כאשר גדלו, כאשר הילדים מכירים את שיגרת יומם הם מסגלים אותה לעצמם.

ההמלצה של ארגון הבריאות העולמי, שעות השינה להשכבה האידיאליות לילדים הם בין השעות: 18:30-20:00. אם הם עייפים לפני אל תמשכו אותם מידי, עייפות יתר תגרום לשינה שלהם להיות פחות איכותית.

זמן השינה המומלץ הוא :

4 חודשים עד 12 – בין 12, ל- 16 שעות שינה
שנה עד שנתיים- 11 עד 14 שעות שינה
שלוש שנים עד חמש – 10 עד 13 שעות שינה
שש עד 12 שנים – 9 עד 12 שעות שינה
שנות שהעשרה – 8 עד 10 שעות שינה
מבוגרים בין 7- 8 שעות שינה

תינוקות קטנים - הרגילו לשעות שינה קבועות ולמדו אותם להרדם בכוחות עצמם, ככל שהם ילמדו להרדם לבד, ללא עזרה או סיוע הם ישלימו שעות שינה ויתרגלו לזמנים. לפני השינה צרו כמין טקס כזה שיכניס את הבית למצב שינה, התארגנות, ארוחת ערב. הכרזה כמו: סוף היום, הולכים לישון , תכניס לילד הבנייה מודעת של זמני שינה אותם הוא יסגל לעצמו.

ואל תשכחו - גם אם ימי החופש מוציאים את כם מהשגרה היומית, אל תוותרו , צרו שיגרת חופש פחות או יותר בשעות מתאימות על מנת שהילד גם יוכל בהמשך, בזמן החזרה לבית הספר להתרגל שוב לשעות השינה הקבועות שלו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית