'חבל שלא עשני גבר'

מעולם לא נתקלתי בגברים שנלחמים ומעוררים פרובוקציות שונות למינהם על מנת לקיים מצוות נשים. האם הדרישה של נשות הכותל היא רק סמל מאבק להתריס ולא אחיזה מהותית באמת? (אקטואליה)

נילי גינגולד אלשיך | כיכר השבת |
הכותל שוב זועק כמו שהוא כבר עושה שנים רבות, עומד ומכיל את החרפה שמוצגת בו שוב ושוב והפעם 'חזיר' בהכשר הבד"ץ, המקל הדיקטטורי שלהחילוניות באיצטלה של דת חדשה. זו שבשמה היפה עושה מעשים חשוכים ויפי הנפש שלה יכולים להתחשב בכל דת אחרת חוץ מהדת שממנה לה הם שייכים. הלא כבר נכתב 'בונייך ומחריביך ממך יצאו', והפעם מנסים לשנות את פני היהדות. והפעם נשות הכותל שמתעקשות להתעטף בטלית ולהניח תפילין ולעורר פרובוקציות.

אך שאר המצוות שבתורה ששייכות לנשים פחות מעניין אותם נראה לכאורה שהמילה שיוויון היא הדבר החשוב ביותר, אך עוד לא ראיתי כי גברים מתעקשים לקבל על עצמם מצוות של נשים. אם כן איפה הפמיניזם שמטרתו לנתב את כולם לבעלי זכויות וחובות באופן שוויוני, ללא טיפת ייחודיות בין המינים. בעייני ההפך הגמור מדמוקרטיה שיויון או כבוד, לצערי חברי הכנסת ולא מעט גופי תקשורת לא ממהרים להפסיק את הקרע, כי אם ללבות ולהחריף אותה. מה גם שכבר כולנו למודי ניסיון שתחילה רק תהיה דרישה למחלקה נפרדת לנשות הכותל, ואז יבקשו בקשות נוספות שאני נמנעת מלמנות אותן רק כדי לא לתת כל מני רעיונות.

הרי כבר ידוע שבקום המדינה, החנויות וכלי התקשורת בשבת היו סגורים, והיום ערים שלמות מחללות שבת בחסות המדינה. כל שנותר לי הוא לעמוד לפני הכותל ולהחסיר פעימה בפעם המי יודע כמה, מול אותה נאמנות של קיר שזועק ודומע בשקט אלפיים שנות גלות, אנחנו רוצים משיח עכשיו זו לא רק סיסמה..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית