קלינטון לטראמפ:"אמרת שהריון גורם אי נוחות למעסיקים"

אתמול בעימות בין טראמפ לקלינטון תקפה קלינטון את טראמפ: "הוא האדם שקרא לנשים נמושות ועוד כל מיני מילות גנאי מיותרות. הוא שטען שהריון גורם אי נוחות למעסיקים" * קלינטון תקפה את טראמפ בנקודה רגישה ולא מדוברת, אולי לא מספיק - היחס לאישה העובדת? (אקטואליה)

שולי סגולה | כיכר השבת |
אתמול בעימות בין טראמפ לקלינטון תקפה קלינטון את טראמפ : " הוא האדם שקרא לנשים נמושות ועוד כל מיני מילות גנאי למינהם, הוא שטען שהריון גורם אי נוחות למעסיקים". קלינטון תקפה את טראמפ בנקודה רגישה ולא מדוברת, אולי לא מספיק: היחס לאישה העובדת.

בעיקר בציבור החרדי, בו בהרבה מקרים האישה היא המפרנסת העיקרית, ובו אחוז הילודה גבוה מאוד. זאת אומרת, שהרבה אחוזים מהנשים החרדיות יוצאות לחופשת לידה פעם בשנה וחצי. מה שללא ספק -לא תמיד נוח למעסיקים. במיוחד אם נתייחס לחוק האומר שאין אפשרות לפטר אישה בהריון ולא 3 חודשים אחרי שהיא חוזרת מחופשת לידה.

לא תמיד התפקוד של האישה בזמן ההריון הוא מקסימלי כמו של אישה שלא הרה, וכן – יש עוד הנחות בזמן ההנקה, כגון הארכת זמן ההפסקה שמחויב המעסיק לאפשר לנשים מניקות.

מטרת החקיקה בנוגע לנשים הרות היא על מנת להקל על הנשים, אך הם נתפסים כמכבידים על המעסיקים. לא פלא ששומעים מהרבה מעסיקים את הטענה כי הם מעדיפים להעסיק גברים על פני נשים. קלינטון ממשיכה ותוקפת את טראמפ על שבעבר אמר ש"לנשים לא מגיע שכר שוויוני, אלא אם כן הן עושות עבודה טובה כמו הגברים"

ומה קורה באמת בשטח?

מנתונים שפורסמו בקו הפתוח של שדולת הנשים, המצביעים על התעצמות התופעה של התנכלות מעסיקים לנשים בהריון: מנתונים של הקו פתוח של שדולת הנשים עולה כי למעלה מ10% מהפונות לקו, הן נשים בהריון, המתלוננות על התנכליות והפרת חוקי השכר המחיבים את מעסיקי הנשים בהריון. הם מציינים כי ניכרת עליה משמעותית לעומת נתוני שנת 2014 בהם הגיעו לקו פניות בודדות בלבד בנושא זה.

חוק שוויון הזדמניות בעבודה אוסר הפליה בזכויות העובדים, בין השאר על רקע הריון, בכפוף לחוק זה, על איסור לפטר לנשים הרות בעלות ותק של יותר מ-6 חודשים במקום העבודה, וכן אחריה. למעט מקרים יוצאי דופן. ואולי עכשיו זה המקום לפנות בפניה הכואבת של המעסיקים לנשים שחל עליהם חוק זה: אל תנצלו.

ש. מנהלת משרד הנה"ח בירושלים, סיפרה בטון כואב על התופעה: "במישרדי יש עובדת שעובדת למעלה משנה. בחודשיים האחרונים היא החלה להפגין התנהלות מזלזלת, הגיעה מאוחר, לא מילאה את תפקידה בשלמות, וכל ההתנהגות הכוללת הראתה חוסר מוסר עבודה ורצינות, כשפניתי אליה לעדכן אותה שהמצב מבחינתי לא יכול להמשיך, היא אמרה בטון אדיש: "אני בהריון, ואת לא יכולה לפטר אותי..." ומאז כמה חודשים אני תקועה עם עובדת המתנהלת ברשלנות מיתוך ידיעה שהחוק מכסה אותה. באם לא תהיה לי בררה, אני יאלץ להגיש בקשה על מנת לבדוק איך אפשר לפטר אותה בכל זאת".

האם קלינטון תצליח לשנות את התדמית של הנשים העובדות בעולם? או שדונלד טראפמ יעשה את זה טוב יותר?

שורה אחרונה: נשים, תוכיחו שאתן יותר שוות..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית