אל חזור: שש נשמות שלא חזרו הביתה

אסון נפל על בית ישראל, הלב מסרב להכיל את הכאב, המחשבות לא מצליחות להבין את הידיעה המצמררת, הדמעות לא שוטפות את גודל הטרגדיה. שישה כרטיסי "רב -קו" נותרו מיותמים כעדות לגודל הזוועה שארעה אמש בתאונת דרכים טרגית בכביש אחד (תרבות)

מירי גפן | כיכר השבת |
שישה כרטיסי "רב -קו" הפכו לסטטוס חד צדדי. כרטיסים טעונים בנסיעה "הלוך חזור" מירושלים בני ברק ולהיפך מול כאב ענק שנטען בלבבות עם ישראל עם פרסום הידיעה אודות תאונת. שישה בני אדם נהרגו וכ-12 בני אדם נפצעו בדרגות שונות בתאונת דרכים שאירעה אמש (יום ראשון) בין משאית להובלת שיש לאוטובוס קו 402 סמוך למחלף ענבה שמחבר בין כביש 1 לכביש 431. בין הפצועים נפצעה באורח קשה כלה שבועיים טרום חתונתה ו-11 בני אדם נפצעו באורח קל. הם פונו לבתי החולים שונים.

בין ההרוגים יעקב חשין, בן 27, שהיה בדרכו לפגישת "שידוך" בבני ברק, ישראל וינברג, בן 26, שנסע לבני ברק לחתונה של קרוב משפחה, וחיה פרנקל, בת 23, שבהתחלה לא זוהתה ובעלה נפצע באורח קל. שלושתם תושבי ירושלים. הרוג נוסף הוא לוי יצחק אמדדי בן 17 מיבנאל. הבחור אהרון מרדכי כהן ז"ל בן 17 משכונת בר-אילן, הגברת לאה מלמוד ז"ל בת 61 מרחוב עזרת תורה שבירושלים.

כיצד ניתן להכיל האבקות הצלת איבריה של כלה טרום חופתה או דמעות הורים המחפשים בנם ונודע כי הוא הרוג נוסף בתאונה המצמררת? איה הלב שיאחסן ידיעה אודות בחור הנוסע לשמח את בן דודו ביום חתונתו וחייו נגדעים בחריקת בלמים? לב מי יכיל זעקת יתומים המבכים איבוד אימם בחטף? האם המחשבה מצליחה לעכל ידיעה אודות צעקה של בעל המתחנן לעזרה על מנת לא לאבד את אשתו?

אין חדר לב שיצליח לאחסן זאת בתוכו! "חברים יש באגד" שחה הפרסומת של אגד, אך מסתבר שכל בית ישראל כאחים זה לזה מבכים את האסון הנורא אשר פקד את כולנו. גלגלי השיגרה מונעים מאיתנו לפנות רגע מחשבה בחשיבה על הרגע הבא.

חריקה צורמנית, זעקות שבר, אוטובוס שנחתך לגזרים ולב שסוע מכאב כופה עלינו עצירת בלמי מרוץ החיים ומפנה אותנו בכפיה לחשוב על גודל מתנת החיים המוענקת לנו בכל רגע ורגע. כמה עלינו להודות על כל נשימה ונשימה, שהרי הרגע הבא אינו חושף בפנינו מה יוליד יום.

במותם, ציווו לנו על החיים. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים ויבולע המוות לנצח., כי לא נותר כח להכיל.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית