איך שומרים על לחם טרי לאורך זמן? מאחסנים במיקרוגל

עם כל כמויות הלחם שאנו מכינים וצורכים בימים אלו, לא באמת ידענו איך גורמים להן להחזיק זמן רב ככל האפשר. מסתבר שהדרך לעשות זאת היא לאחסן אותן במיקרוגל והנה ההסבר (אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתה מכינים כל כך הרבה בצק ביתי בימים אלו ובעצם מרגישים שאתם מנהלים מאפייה קטנה מהמטבח שלכם. אבל עם כל כמויות הלחם הללו, האם אתם יודעים איך לגרום להן להחזיק זמן רב ככל האפשר? לאופן אחסון הלחם שלכם יש השפעה גדולה על משך הזמן שהוא יישאר רך וטעים והמקום הטוב ביותר לשמור בו את הכיכרות שלכם עשוי להפתיע אתכם. איך לשמור על לחם שישאר טרי? לאחסן אותו במיקרוגל. תנו לנו להסביר.

היכן כדאי לאחסן לחם?

האויב של כל סוג של לחם, ביתי או קנוי, הוא אוויר, מכיוון שהוא סופג בהדרגה את הלחות השומרת על הלחם רך, אוורירי ומושך לאכילה. אז המקום הטוב ביותר לאחסון לחם הוא הרחק ממקור אוויר, עטוף היטב או מונח בכלי אטום. בעבר היו מאחסנים אותו בקופסת לחם, אך היום, לרוב האנשים כבר אין קופסאות לחם (או אפילו שטח על השיש לאחסון). מיקרוגל עושה עבודה טובה בשכפול קופסת הלחם - הוא שומר שאף אוויר לא יכנס פנימה וכן על טמפרטורה ולחות קבועים.

מדוע אסור לקרר לחם?

המקרר גורם לאוכל טרי להחזיק מעמד זמן רב יותר, אז למה לא לשמור בו לחם? ובכן, הוא יכול למעשה לגרום ללחם שלכם להתקלקל מהר יותר. הטמפרטורות הקרות מזרזות תהליך מולקולרי טבעי הגורם להתקשות מולקולות עמילן בלחם ומשאירות אתכם עם כיכר יבשה. טמפרטורת החדר טובה יותר, אך יש לזכור כי לחות רבה מדי באוויר יכולה לגרום ללחם להתעפש.

הבהרה: בדרך כלל ניתן לשמור לחם שנרכש בחנות במקרר, מבלי שיווצר שינוי במרקם שלו. הסיבה לכך היא שהוא מכיל חומרים משמרים השומרים על טריותו לאורך זמן רב יותר.

האם ניתן להקפיא לחם כדי לשמור על טריותו?

כן! המקפיא הוא מקום נהדר לאחסון לחם לפרקי זמן ארוכים, מכיוון שהטמפרטורות הקרות מקפיאות את מבנה הלחם כמו מכונת זמן. רק דאגו לעטוף אותו היטב, באופן אידאלי - בשכבה של ניילון נצמד ובשכבת נייר כסף לשמירה על הלחות ולמניעת הידבקות קרח עליו. כשתרצו לאכול אותו, הפשירו בטמפרטורת החדר במשך כמה שעות או חממו בעדינות בתנור על חום נמוך.

כמה זמן יחזיק לחם ביתי?

מכיוון שהכיכרות הטעימים והביתיים שלכם מיוצרות ללא חומרים משמרים או כימיקלים מסתוריים, הן נצרכות בצורה הטובה ביותר תוך יום או יומיים מהכנתן. אבל ידוע שאנחנו נהנים מהלחם הביתי שלנו עד שבוע - פשוט תנו לו קלייה מהירה בטוסטר ומרחו אותו בנתח של חמאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר