צרכנות נבונה

למה לעשות כבר היום קניות לחג ומדוע לא להתייחס למבצעים?

החגים כבר כאן – זו לא סיבה להילחץ • תכננו נכון את התקופה ותחסכו בגדול • לפניכם מספר טיפים חשובים לצלוח את תקופת החגים עם כסף בכיס • מקניות ועד טיולים (צרכנות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
למה לצאת מוקדם לקניות? (צילום: שאטרסטוק)

זה שהחגים כבר בפתח זה לא אומר שצריך להילחץ ולאבד עשתונות. בתכנון נכון, התקופה הזאת תעבור לכם בקלות ואפילו עם כסף בכיס. לאחר בדיקה מעמיקה עם המומחים, הנה לפניכם מספר טיפים חשובים שכדאי ליישם כבר מעכשיו.

אוכל לחג

מוקדם

ככל שתצאו לקניות כמה שיותר מוקדם כך תרוויחו. גם לא תצטרכו לעמוד בתורים הארוכים והמייגעים אך גם לא תשלמו מעבר למחיר הרגיל. לרשתות המזון יש מנהג לעלות בסמוך לחג את המחירים.

בתוקפה שלפני החג הם מורידים מחירים כדי להיראות הכי זולים בשוק, אבל כמה ימים ממש לפני החיגם – המחירים עולים. קנו היום – ותחסכו הרבה.

מבצעים – לא נוגעים

לגבי מבצעים ברשתות שיווק המזון אמצו לעצמכם את הכלל הבא: אם אני באמת צריך את המוצרים של המבצע – אני קונה. אם אני לא באמת צריך את המבצע – אני לא קונה. פשוט וקל. אפילו שיש על זה מבצע ואפילו שזה ממש משתלם. אני קונה רק מה שאני באמת צריך לבית.

תחשבו בגדול

רוב רובם של האריזות הגדולות הינן חסכוניות. קנו את החבילות הגדולות ותחסכו לעצמכם עוד כמה שקלים, למה לא?!

מותג שמותג..

את הסוד הזה הגיע הזמן לחשוף: לעיתים המותג הפרטי של רשתות המזון טעים בהרבה מהמותג שאנחנו רגילים לצרוך. ששש.. אל תגלו. נסו את זה ותיהנו גם ממוצר טוב וגם מהוזלה של עוד כמה שקלים בדמי הקנייה.

אטרקציות

יחד – הרבה יותר טובים

זה לא עובד בכל מקום, אבל כדאי לנסות: במגוון אטרקציות, אם באים בקבוצה או עם המשפחה המורחבת – ניתן לקבל הנחה משמעותית. כדאי לארגן טיולים ביחד – וליהנות מכוח של קבוצה.

לא הכל זה כסף

ישנם כל כך הרבה מקומות בארצנו הקטנה שניתן לטייל בהם ללא עלות. חפשו את המקומות שאינם עולים כסף ותהנו.

לגבי אטרקציות שכן עולות כסף ואתם מעוניינים ללכת אליהם, קבעו מראש תקציב מסודר באופן כזה שאתם יכולים לעמוד בו – ותחליטו על אטרקציות מתאימות לפני התקציב שקבעתם.

עוד טיפים חשובים

כלים אמיתיים

כדאי להשתמש בכלים אמיתיים מאשר בכלי חד פעמי, במהלך סעודות השבת והחג. השנה, לאור עליית מחירי הכלים החד פעמיים, כדאי לוותר עליהם. כלים אמיתיים יפים יותר וחסכוניים יותר. אגב, כיום ניתן לקנות מדיחי כלים חסכוניים.

"ושימח את אשתו"

לגבי מתנות לחג, כדי לשמור על האפקטיביות שלהם והכסף שהוצאנו עליהם, כדאי לבדוק עם מקבל המתנה האם המתנה אכן תהיה שימושית עבורו. אחר כך, כדאי לבדוק בין החניות איפה זול יותר (וטוב יותר). ייתכן כי בהשוואה שאתם עורכים אתם יכולים לחסוך הרבה כסף.

שתהיה לכם, שנה טובה ומתוקה, כתיבה וחתימה טובה. שנה של שפע, בריאות ופרנסה טובה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר