רוצים מאד ילד חכם? 7 גורמים שיסייעו לכם להשיג זאת

ביליתם איתם שעות במוזיאון המדע, סיפרתם להם על החלל וניפלאותיו, ואיך שהטרמיטים מבלי שנשים לב השתלטו לנו על כדור הארץ. אז זהו שלא בטוח שזה מה שיעזור לכם להשיג את מבוקשכם * רוצים ילד חכם? תפעלו לפי 7 כללים בדוקים ולא חייב לפי הסדר, ניתן לשלב ולעשות זאת בו זמנית. צאו לדרך (ילדים)

יערית אלבז | כיכר השבת |
זוכרים שסבתא היתה אומרת שאתם חייבים ללכת לחוג פסנתר או כינור ולכל הפחות חלילית? היא לא אמרה את זה סתם כמו רוב הדברים הנכונים שלה. מחקר שנעשה בארה"ב ובדק התפתחות בילדים, מצא כי ילדים ששניגנו על כלי אחד או יותר היו מוצלחים יותר בבית הספר, בחברה, הפגינו נוכחות בכיתה ובפעיליות חברתיות לעומת ילדים שלא ניגנו. 2. לימוד שחיה - חובה!

נכון שזה מתיש לקחת ולהחזיר, אבל לימוד שחיה הוא אחד הדברים החשוביםשעלינו בתור הורים להקנות לילדנו. ואם לא ממש השתכנעתם, אז מחקר שנעשה בשלוש מדינות שונות אוסטרליה, ארה"ב וניו זילנד מראה כי ילדים שלמדו לשחות בגיל צעיר התפתחו בהרבה יותר מבני גילם והגיעו להישגים גבוהים יותר, השחיה טובה גם להתפתחות המוטורית של הילד, וגם חשובה במקרים מסוימים להצלת חיים.

3. הרגלי שינה

לא נכביר במילים על סגולותיה של השינה כי זה ממש מעייף, אבל מה שכן, מנתון מחקרי עלה כי ילדים שישנו שעות שינה מלאות ובזמן יותר מחבריהם הביאו ציונים גבוים יותר, מפתיע? לא ממש, וברור שלא צריך מחקר בשביל זה, פשוט תשכיבו אותם בזמן, תיצרו אוירת שינה בבית גם אם אתם לא הולכים לישון ביחד איתם, זה חשוב מאד להתפתחות ולבריאותם התקינה.

4. תנו להם להשתולל ולעשות המון פעילות גופנית

מסתבר שיש סיבה מדעית לכך למה ספורט טוב למוח, כאשר עושים פעילות גופנית מכל סוג שהיא מחזקים את הפעילות הקוגנטיבית. ואיך? יפה שאלתם! פעילות גופנית מגבירה את זרימת הדם למוח, על מנת שהמוח יהיה מפוקס ברמה גבוהה הוא זקוק לגלוקוז וחמצן באופן תמידי, מה שגורם לפעילות גופנית לספק זאת למוח בכמות גבוה. כידוע המוח הוא זה שאחראי על החלק של הזיכרון והלמידה – המכונה ההיפוקמפוס. מחקרים הראו כי פעילות גופנית קבועה גורמת לחלק הזה לגדול במוח ולשפר את היכולות הקוגנטיביות במידה משמעותית.

5. שינון וחזרה על החומר

תוכניות לימוד ע"י שמיעה או צפיה ממושכת מול מחשב לא עושה טוב למוח, מהסיבה הפשוטה, המוח נמצא במצב של השהייה, הוא רק רואה וקולט ואינו מתאמץ ממש לעבד את הנתונים. למידה פעילה, שיחות וניהול דיון ומשא ומתן, הם בעצם מהווים חלק חשוב מהעבודה המעשית, הם אלו שגורמים למוחו של הילד להתפתח יותר, פשוט תזיזו אותם מהמסך, תנו להם משימות והסבר לפני המשימה, תנהלו ואים דיון פורה המעורר חשיבה, ותנו להם לבצע.

6. יש אבא בבית?

לא חייב ממש אבא בבית כמו אבא מעורב. 'מעורבות אבהית' היא מרכיב חשוב בחייו של הילד, מחקר קנדי מצא שילדים שחוו מעורבות אבהית, היו בעלי יכולות אינטלקטואליות ורגשיות גבוהות יותר ללא קשר לסביבה בה הם גדלים. המחקר מציין שילדים לא בהכרח מצליחים ללא אב, גם ילדים למשפחות חד הוריות יצאו מוצלחים במיחוד. אך מנתוני המחקר עלה כי נוכחות של דמות אבהית היתה אפקטיבית ומשמעותית יותר על הילדים.

7. אוכל קדימה אוכל

ארוחת בוקר היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על התפתחות תקינה אצל ילדים. זו לא קלישאה או מסע פרסום לדגני בוקר, אלא ממש מדע הישר מאוניברסיטת פנסילבניה, נמצא כי ילדים שאוכלים ארוחת בוקר בקביעות הצליחו יותר בלימודים מאלו שנהגו לדלג על ארוחת הבוקר שלהם. הפערים בין הקבצות היו משמעותיים במיוחד, ארוחת בוקר חשובה מאד בעיקר אחרי הצום של הלילה ומספקת מזון למוח, אל תוותרו להם על ארוחת הבוקר!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית